B3 Vertaisarvioimaton artikkeli konferenssijulkaisussa
”CodeInnova” : A Unified Framework for Teaching Programming and Computational Thinking In Primary Schools (2021)


Zhidkikh, D., Fagerlund, J., Peltonen, M., & Vesisenaho, M. (2021). ”CodeInnova” : A Unified Framework for Teaching Programming and Computational Thinking In Primary Schools. In O. Seppälä, & A. Petersen (Eds.), Koli Calling '21 : 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research. ACM. https://doi.org/10.1145/3488042.3489964


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatZhidkikh, Denis; Fagerlund, Janne; Peltonen, Marika; Vesisenaho, Mikko

EmojulkaisuKoli Calling '21 : 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research

Emojulkaisun toimittajatSeppälä, Otto; Petersen, Andrew

ISBN978-1-4503-8488-9

Julkaisuvuosi2021

Ilmestymispäivä18.11.2021

KustantajaACM

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1145/3488042.3489964

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

LisätietojaPoster.


Tiivistelmä

Teaching programming and computational thinking (CT) in primary schools have become more common in the last decade. However, there has been little international consensus on what teaching the topics encompass. We present CodeInnova, a framework developed jointly between four partnering countries for teaching programming and CT in K–9. In this paper, we present the curriculum for teaching CT and the accompanying teaching materials developed in CodeInnova. We also discuss preliminary results of testing the developed resources in classrooms.


YSO-asiasanatohjelmointiopetusopetussuunnitelmatperuskoulu

Vapaat asiasanatprogramming; computational thinking; primary education


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiEi raportoida


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 18:07