B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä
Opettaja verkko-opetuksen pedagogisena käsikirjoittajana : ohjausta ja vuorovaikutusta avoimen yliopiston virtuaalisella kampuksella (2021)


Rautiainen, A. M., Tapola-Tuohikumpu, S., Eskola, P., & Saurén, K. (2021). Opettaja verkko-opetuksen pedagogisena käsikirjoittajana : ohjausta ja vuorovaikutusta avoimen yliopiston virtuaalisella kampuksella. Aikuiskasvatus, 41(4), 347-354. https://doi.org/10.33336/aik.112756


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatRautiainen, Anne Mari; Tapola-Tuohikumpu, Sirpa; Eskola, Päivi; Saurén, Kirsi

Lehti tai sarjaAikuiskasvatus

ISSN0358-6197

eISSN2490-0427

Julkaisuvuosi2021

Volyymi41

Lehden numero4

Artikkelin sivunumerot347-354

KustantajaKansanvalistusseura

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

DOIhttps://doi.org/10.33336/aik.112756

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/79184


Tiivistelmä

Verkko-opiskelun ei tarvitse olla yksinäistä puurtamista. Miten opettaja rakentaa vuorovaikutusta ja ohjausta suunnitellessaan ja toteuttaessaan opetusta verkossa? Pedagogisilla ratkaisuilla voidaan tukea integratiivista ajattelua. Opiskelijoiden aikaisempi kokemus ja osaaminen ovat voimavara avoimen yliopiston verkko-opetuksessa.


YSO-asiasanatverkko-opetusreflektioaikuiskoulutusavoin yliopisto


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 17:03