A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Pupils’ Academic Self-efficacy in Subject-specific and Integrated Curriculum Instruction (2023)
Tarnanen, M., Räikkönen, E., Martin, A., Kaukonen, V., Kostiainen, E., Toikka, T., & Vauhkonen, V. (2023). Pupils’ Academic Self-efficacy in Subject-specific and Integrated Curriculum Instruction. Scandinavian Journal of Educational Research, 67(2), 252-267. https://doi.org/10.1080/00313831.2021.2006303
JYU-tekijät tai -toimittajat
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Tarnanen, Mirja; Räikkönen, Eija; Martin, Anne; Kaukonen, Vili; Kostiainen, Emma; Toikka, Teppo; Vauhkonen, Ville
Lehti tai sarja: Scandinavian Journal of Educational Research
ISSN: 0031-3831
eISSN: 1470-1170
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 14.12.2021
Volyymi: 67
Lehden numero: 2
Artikkelin sivunumerot: 252-267
Kustantaja: Routledge, Taylor & Francis Group
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1080/00313831.2021.2006303
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Julkaisukanava ei ole avoin
Tiivistelmä
This article reports on a pilot study on the academic self-efficacy (ASE) of 245 Finnish pupils when studying according to a subject-specific curriculum for one week and an integrated curriculum the following week. The data consisted of selected items from the Class Maps Survey and self-reported grades of L1 and mathematics and were analysed using latent growth curve modelling and multivariate linear regression analysis. According to the results, the mathematics grades were associated with the level of and change in ASE: pupils reporting lower skills had lower self-efficacy at the beginning of the study. During the first week, ASE increased similarly among all skills groups; during the second week, only the math grades positively predicted variation across all pupils in rate of change in ASE. The increase in ASE during the second week was faster among pupils with low or good math grades than the pupils with higher math grades.
YSO-asiasanat: matematiikka; matemaattiset taidot; opetussuunnitelmat; oppiminen; opintomenestys; oppilasarviointi; itsearviointi; arvosanat; peruskoulu; perusopetus
Vapaat asiasanat: academic self-efficacy; integrated curriculum; inquiry-based learning; subject-specific curriculum; basic education
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Uutta luova asiantuntijuus - opettajien perus- ja täydennyskoulutusta siltaamassa
- Tarnanen, Mirja
- Opetus- ja kulttuuriministeriö
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2023
Alustava JUFO-taso: 2