B1 Non-refereed journal articles
Lisää imua tutkimustaitojen opetukseen : case: Tutkimusaineistojen hallinta opinnäytteessä (2021)


Puputti, T., Koponen, E., & Kinnunen, J. (2021). Lisää imua tutkimustaitojen opetukseen : case: Tutkimusaineistojen hallinta opinnäytteessä. Yliopistopedagogiikka, 28(2). https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2021/12/21/lisaa-imua-tutkimustaitojen-opetukseen-case-tutkimusaineistojen-hallinta-opinnaytteessa/


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Puputti, Tiia; Koponen, Eeva; Kinnunen, Johanna

Journal or series: Yliopistopedagogiikka

eISSN: 2242-8070

Publication year: 2021

Volume: 28

Issue number: 2

Publisher: Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum

Publication country: Finland

Publication language: Finnish

Persistent website address: https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2021/12/21/lisaa-imua-tutkimustaitojen-opetukseen-case-tutkimusaineistojen-hallinta-opinnaytteessa/

Publication open access: Openly available

Publication channel open access: Open Access channel

Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/79153


Abstract

Korkeakouluopinnoissa on viime vuosina kiinnitetty enenevässä määrin huomiota perustutkinto-opiskelijoiden tutkimustaitojen systemaattiseen opetukseen. Uusimpana haasteena ovat tutkimusaineistojen hallinnan kysymykset, joihin kansallisella tasolla tuotetut ohjeet ja työkalut palvelevat lähinnä tutkijoita, joiden taitotaso riittää niiden soveltamiseen. Kehittämistyömme tuloksena tuotimme oppimateriaalin ja verkkokurssin, jotka auttavat opiskelijaa onnistumaan oman opinnäytteensä aineistonhallinnan suunnittelussa.


Keywords: research; research work; research data; research methods; research material; scientific thought; academic writing; research ethics; teaching and instruction; pedagogy; final projects (education); institutions of higher education; students; human agency

Free keywords: tutkimustaidot


Contributing organizations


Ministry reporting: Yes


Last updated on 2022-17-06 at 10:38