B1 Non-refereed journal articles
Opiskelijoiden kokemuksia kemian opiskelusta koronakevään aikana (2021)
Valto, P., & Lahtinen, T. (2021). Opiskelijoiden kokemuksia kemian opiskelusta koronakevään aikana. Yliopistopedagogiikka, 28(2). https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2021/12/20/opiskelijoiden-kokemuksia-kemian-opiskelusta-koronakevaan-aikana/
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Valto, Piia; Lahtinen, Tanja
Journal or series: Yliopistopedagogiikka
eISSN: 2242-8070
Publication year: 2021
Volume: 28
Issue number: 2
Publisher: Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2021/12/20/opiskelijoiden-kokemuksia-kemian-opiskelusta-koronakevaan-aikana/
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/79151
Abstract
Koronapandemia sulki korkeakoulut keväällä 2020 hyvin nopealla aikataululla. Jyväskylän yliopiston kemian laitoksella siirryttiin etäopiskelujaksolle ja tehtiin nopea digiloikka etäopiskelun mahdollistamiseksi. Opiskelijoiden kokemuksia kevään 2020 etäopiskelujaksosta kartoitettiin kolmen eri kyselyn avulla. Kyselyiden tulosten perusteella kemian etäopetusta pyrittiin kehittämään nopealla aikataululla paremmin opiskelijoiden tarpeita vastaavaksi. Vastausten perusteella kemian opiskelijat pitivät kemian laitoksen etäopiskelun toteutustapaa pääosin onnistuneena. Etäopiskelujakson aikana haasteeksi nousivat opiskelijoiden omien opiskelutaitojen kehittäminen, kurssien sopivien työmäärien asettaminen ja yhteydenpidon aktivointi sekä opiskelijoiden että opetushenkilökunnan näkökulmasta.
Keywords: pandemics; epidemics; COVID-19; chemistry; teaching and instruction; educational methods; distance teaching; distance studies; students; experiences (knowledge); learning environment
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2021