B1 Non-refereed journal articles
Opiskelijoiden kokemuksia kemian opiskelusta koronakevään aikana (2021)


Valto, P., & Lahtinen, T. (2021). Opiskelijoiden kokemuksia kemian opiskelusta koronakevään aikana. Yliopistopedagogiikka, 28(2). https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2021/12/20/opiskelijoiden-kokemuksia-kemian-opiskelusta-koronakevaan-aikana/


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsValto, Piia; Lahtinen, Tanja

Journal or seriesYliopistopedagogiikka

eISSN2242-8070

Publication year2021

Volume28

Issue number2

PublisherYliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

Persistent website addresshttps://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2021/12/20/opiskelijoiden-kokemuksia-kemian-opiskelusta-koronakevaan-aikana/

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessOpen Access channel

Publication is parallel published (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/79151


Abstract

Koronapandemia sulki korkeakoulut keväällä 2020 hyvin nopealla aikataululla. Jyväskylän yliopiston kemian laitoksella siirryttiin etäopiskelujaksolle ja tehtiin nopea digiloikka etäopiskelun mahdollistamiseksi. Opiskelijoiden kokemuksia kevään 2020 etäopiskelujaksosta kartoitettiin kolmen eri kyselyn avulla. Kyselyiden tulosten perusteella kemian etäopetusta pyrittiin kehittämään nopealla aikataululla paremmin opiskelijoiden tarpeita vastaavaksi. Vastausten perusteella kemian opiskelijat pitivät kemian laitoksen etäopiskelun toteutustapaa pääosin onnistuneena. Etäopiskelujakson aikana haasteeksi nousivat opiskelijoiden omien opiskelutaitojen kehittäminen, kurssien sopivien työmäärien asettaminen ja yhteydenpidon aktivointi sekä opiskelijoiden että opetushenkilökunnan näkökulmasta.


KeywordspandemicsepidemicsCOVID-19chemistryteaching and instructioneducational methodsdistance teachingdistance studiesstudentsexperiences (knowledge)learning environment


Contributing organizations


Ministry reportingYes

Reporting Year2021


Last updated on 2024-03-04 at 18:25