A1 Journal article (refereed)
"Pystynkö minä?" : lasten uskomukset omista kyvyistään merkityksellisiä lukutaidon kehittymiselle (2021)


Peura, P. (2021). "Pystynkö minä?" : lasten uskomukset omista kyvyistään merkityksellisiä lukutaidon kehittymiselle. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 31(4), 4-9. https://bulletin.nmi.fi/2022/01/26/pystynko-mina-lasten-uskomukset-omista-kyvyistaan-merkityksellisia-lukutaidon-kehittymiselle/


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Peura, Pilvi

Journal or series: Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin

ISSN: 2342-9046

Publication year: 2021

Volume: 31

Issue number: 4

Pages range: 4-9

Publisher: Niilo Mäki Instituutti

Publication country: Finland

Publication language: Finnish

Persistent website address: https://bulletin.nmi.fi/2022/01/26/pystynko-mina-lasten-uskomukset-omista-kyvyistaan-merkityksellisia-lukutaidon-kehittymiselle/

Publication open access: Not open

Publication channel open access: Delayed open access channel

Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/79550

Additional information: Lectio praecursoria. Artikkeli avautuu verkkolehden sivuilla kahden vuoden kuluttua julkaisemisesta.


Abstract

Pilvi Peuran erityispedagogiikan väitöskirja "Children's reading self-efficacy: specificity, trajectories of change and relation to reading fluency development" tarkastettiin Jyväskylän yliopiston kasvatustieteen ja psykologian tiedekunnassa 19.6.2021. Vastaväittäjänä toimi professori Janna Viljaranta Itä-Suomen yliopistosta ja kustoksena Mikko Aro Jyväskylän yliopistosta.


Keywords: lower comprehensive school pupils; literacy; reading; fluency; self-efficacy


Contributing organizations


Ministry reporting: Yes

Reporting Year: 2021

JUFO rating: 1


Last updated on 2022-20-09 at 13:32