A1 Journal article (refereed)
"Pystynkö minä?" : lasten uskomukset omista kyvyistään merkityksellisiä lukutaidon kehittymiselle (2021)
Peura, P. (2021). "Pystynkö minä?" : lasten uskomukset omista kyvyistään merkityksellisiä lukutaidon kehittymiselle. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 31(4), 4-9. https://bulletin.nmi.fi/2022/01/26/pystynko-mina-lasten-uskomukset-omista-kyvyistaan-merkityksellisia-lukutaidon-kehittymiselle/
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Peura, Pilvi
Journal or series: Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin
ISSN: 2342-9046
Publication year: 2021
Volume: 31
Issue number: 4
Pages range: 4-9
Publisher: Niilo Mäki Instituutti
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://bulletin.nmi.fi/2022/01/26/pystynko-mina-lasten-uskomukset-omista-kyvyistaan-merkityksellisia-lukutaidon-kehittymiselle/
Publication open access: Not open
Publication channel open access: Delayed open access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/79550
Additional information: Lectio praecursoria. Artikkeli avautuu verkkolehden sivuilla kahden vuoden kuluttua julkaisemisesta.
Abstract
Pilvi Peuran erityispedagogiikan väitöskirja "Children's reading self-efficacy: specificity, trajectories of change and relation to reading fluency development" tarkastettiin Jyväskylän yliopiston kasvatustieteen ja psykologian tiedekunnassa 19.6.2021. Vastaväittäjänä toimi professori Janna Viljaranta Itä-Suomen yliopistosta ja kustoksena Mikko Aro Jyväskylän yliopistosta.
Keywords: lower comprehensive school pupils; literacy; reading; fluency; self-efficacy
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2021
JUFO rating: 1