A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Significant in life : Core learning outcomes of a social and emotional course in physical education teacher education (2022)
Mäkinen, T., Kostiainen, E., & Klemola, U. (2022). Significant in life : Core learning outcomes of a social and emotional course in physical education teacher education. In M. Talvio, & K. Lonka (Eds.), International Approaches to Promoting Social and Emotional Learning in Schools : A Framework for Developing Teaching Strategy (pp. 167-189). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003093053-13
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Mäkinen, Tommi; Kostiainen, Emma; Klemola, Ulla
Emojulkaisu: International Approaches to Promoting Social and Emotional Learning in Schools : A Framework for Developing Teaching Strategy
Emojulkaisun toimittajat: Talvio, Markus; Lonka, Kirsti
ISBN: 978-0-367-55331-9
eISBN: 978-1-003-09305-3
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 01.11.2021
Artikkelin sivunumerot: 167-189
Kirjan kokonaissivumäärä: 262
Kustantaja: Routledge
Kustannuspaikka: Abingdon, Oxon
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4324/9781003093053-13
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/79677
Tiivistelmä
In PE teacher education annually, 60 first-year-students participate in a 20-hours SEL skills course based on Gordon’s interaction model and SEL concepts. The course consists of practising SEL skills such as listening, clear self-expression and conflict resolution.
The data was collected before and after the course and consists of the knowledge test and the dealing with challenging interactions (DCI) instrument and learning diaries analysed by qualitative content analysis.
Results indicate that PE students’ SEL skills developed, especially in active listening and clear self-expression. Further, students reported improvement in their self-awareness and knowledge of the importance of SEL skills. Students expressed willingness to develop their SEL skills further.
Training on SEL skills in the early stages of teacher education is important in awakening teachers’ awareness of the socioemotional aspect of teaching.
YSO-asiasanat: liikuntakasvatus; opiskelijat; oppiminen; opettajankoulutus; sosioemotionaaliset taidot; ryhmädynamiikka; vuorovaikutus; sosiaalinen vuorovaikutus; sosiaalinen käyttäytyminen; sosiaalinen oppiminen; tunnetaidot; sosiaaliset taidot; kuunteleminen; itseilmaisu; tunteet
Vapaat asiasanat: social and emotional skills; socioemotional skills; social and emotional learning; SEL; teacher education; physical education; meaningful learning; significant learning
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
Alustava JUFO-taso: 3