D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa
Creative Engagement in Online and Hybrid Teacher's Professional Development Programs (2022)
Fenyvesi, K., & Nurhasanah, F. (2022). Creative Engagement in Online and Hybrid Teacher's Professional Development Programs. In L. Jõgi, J. Leoste, S. Väät, M. Tuul, & C. Lazar (Eds.), A Flexible Framework for Hybrid Lower-Secondary Education : A Vision Book (pp. 52-58). Tallinna ülikool. https://free-ed.eu/framework/
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Fenyvesi, Kristof; Nurhasanah, Farida
Emojulkaisu: A Flexible Framework for Hybrid Lower-Secondary Education : A Vision Book
Emojulkaisun toimittajat: Jõgi, Larissa; Leoste, Janika; Väät, Sirly; Tuul, Maire; Lazar, Csilla
eISBN: 978-9949-29-602-6
Julkaisuvuosi: 2022
Artikkelin sivunumerot: 52-58
Kirjan kokonaissivumäärä: 89
Kustantaja: Tallinna ülikool
Kustannuspaikka: Tallinna
Julkaisumaa: Viro
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: https://free-ed.eu/framework/
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/79955
Tiivistelmä
The COVID-19 pandemic affected all areas of education. Teachers’ Professional Development programs needed to be transformed in several ways too. SEAMEO for QITEP in Mathematics or commonly abbreviated as SEAQiM (https://www.qitepinmath.org/ en/) is an Indonesia-based regional organisation that focuses on providing various TPD programs for mathematics teachers in Southeast Asian countries. Often international facilitators contribute to these programs and the potential for working together with overseas specialists has been expanded in the pandemic era. Online and hybrid formats support the collaboration with remote contributors. However, one of the main challenges of the online and hybrid TPD programs has been how the technological environment can support creative engagement during training sessions.
YSO-asiasanat: opetus; verkko-opetus; etäopetus; kokemukset; opettajat; osaaminen; ammattitaito; osaamisen kehittäminen; ammatillinen kehitys; koulutusohjelmat; opetusmenetelmät; luovuus
Vapaat asiasanat: hybridiopetus
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- A Framework for Efficient and Engaging Hybrid Education in Lower-secondary Schools
- Fenyvesi, Kristof
- Euroopan komissio
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022