D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa
Creative Engagement in Online and Hybrid Teacher's Professional Development Programs (2022)


Fenyvesi, K., & Nurhasanah, F. (2022). Creative Engagement in Online and Hybrid Teacher's Professional Development Programs. In L. Jõgi, J. Leoste, S. Väät, M. Tuul, & C. Lazar (Eds.), A Flexible Framework for Hybrid Lower-Secondary Education : A Vision Book (pp. 52-58). Tallinna ülikool. https://free-ed.eu/framework/


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatFenyvesi, Kristof; Nurhasanah, Farida

EmojulkaisuA Flexible Framework for Hybrid Lower-Secondary Education : A Vision Book

Emojulkaisun toimittajatJõgi, Larissa; Leoste, Janika; Väät, Sirly; Tuul, Maire; Lazar, Csilla

eISBN978-9949-29-602-6

Julkaisuvuosi2022

Artikkelin sivunumerot52-58

Kirjan kokonaissivumäärä89

KustantajaTallinna ülikool

KustannuspaikkaTallinna

JulkaisumaaViro

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://free-ed.eu/framework/

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/79955


Tiivistelmä

This chapter briefly introduces a few critical aspects of online and hybrid Teachers’ Professional Development (TPD) program design, based on our experiences concerning the facilitation of hybrid TPD programs for Southeast Asian mathematics teachers. These hybrid programs were provided locally in Indonesia and some parts of these programs were facilitated online from other countries, including Finland.

The COVID-19 pandemic affected all areas of education. Teachers’ Professional Development programs needed to be transformed in several ways too. SEAMEO for QITEP in Mathematics or commonly abbreviated as SEAQiM (https://www.qitepinmath.org/ en/) is an Indonesia-based regional organisation that focuses on providing various TPD programs for mathematics teachers in Southeast Asian countries. Often international facilitators contribute to these programs and the potential for working together with overseas specialists has been expanded in the pandemic era. Online and hybrid formats support the collaboration with remote contributors. However, one of the main challenges of the online and hybrid TPD programs has been how the technological environment can support creative engagement during training sessions.


YSO-asiasanatopetusverkko-opetusetäopetuskokemuksetopettajatosaaminenammattitaitoosaamisen kehittäminenammatillinen kehityskoulutusohjelmatopetusmenetelmätluovuus

Vapaat asiasanathybridiopetus


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 13:23