D1 Article in a trade journal
Tuoreita näkökulmia ohjelmoinnin ja ohjelmoinnillisen ajattelun opetukseen koulussa (2022)


Fagerlund, J. (2022). Tuoreita näkökulmia ohjelmoinnin ja ohjelmoinnillisen ajattelun opetukseen koulussa. Dimensio-lehti, 10.3.2022. https://dimensiolehti.fi/tuoreita-nakokulmia-ohjelmoinnin-ja-ohjelmoinnillisen-ajattelun-opetukseen-koulussa/


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsFagerlund, Janne

Journal or seriesDimensio-lehti

eISSN2669-8382

Publication year2022

Publication date10/03/2022

Volume10.3.2022

PublisherMatemaattisten Aineiden Opettajien Liitto MAOL ry

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

Persistent website addresshttps://dimensiolehti.fi/tuoreita-nakokulmia-ohjelmoinnin-ja-ohjelmoinnillisen-ajattelun-opetukseen-koulussa/

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessOpen Access channel


Abstract

Perusopetuksen opetussuunnitelma 2014 toi ohjelmoinnin ja ohjelmoinnillisen ajattelun ensi kertaa yleissivistävän kasvatuksen kenttään oppiaineita läpäisevästi. Vaikka näitä kaikille opettajille yhteisiksi tarkoitettuja aihepiirejä on pyritty kehittämään ja kouluttamaan aktiivisesti, ne ovat haastaneet kouluja tutkitusti paljon. Nyt opetussuunnitelmakauden noin puolessa välissä on hyvä hetki pysähtyä tarkastelemaan mennyttä ja pohtia kriittisesti, miksi oikeastaan opetammekaan koululaisille näistä aiheista.


Keywordsprogrammingproblem solvingdigitalisationmultiliteracyprimary and lower secondary educationcurricula


Contributing organizations


Ministry reportingYes

VIRTA submission year2022


Last updated on 2024-12-10 at 12:31