A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
What's in it for me and you? : Exploring managerial perceptions of employees' work-related social media use (2022)
Pekkala, K., Auvinen, T., Sajasalo, P., & Valentini, C. (2022). What's in it for me and you? : Exploring managerial perceptions of employees' work-related social media use. Employee Relations, 44(7), 46-62. https://doi.org/10.1108/er-12-2020-0518
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Pekkala, Kaisa; Auvinen, Tommi; Sajasalo, Pasi; Valentini, Chiara
Lehti tai sarja: Employee Relations
ISSN: 0142-5455
eISSN: 1758-7069
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 15.03.2022
Volyymi: 44
Lehden numero: 7
Artikkelin sivunumerot: 46-62
Kustantaja: Emerald
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1108/er-12-2020-0518
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80265
Tiivistelmä
Purpose -- This study focuses on managers' perceptions of employees' communicative role in social media, and explores the changes in the contractual nature of employment relations in mediatized workplaces in which the boundaries of professional and private life are becoming more fluid. -- Design/methodology/approach -- A qualitative approach was employed to explore this relatively new phenomenon. The data, comprising 24 interviews with managers responsible for corporate communication and human resources in knowledge-intensive organizations, was thematically analysed. -- Findings -- The analysis shows that employees' work-related social media use creates new types of exchanges and dependencies between an organization and individual employees, which relate to employees' representation, knowledge and networks. -- Originality/value -- The study is among the first to examine the exchanges and dependencies in an employment relationship that emerge from increased use of social media for professional purposes.
YSO-asiasanat: yhteisöviestintä; ulkoinen viestintä; työntekijät; johtajat; sosiaalinen media; tietotyö; työelämän suhteet; viestintäpsykologia
Vapaat asiasanat: social media; psychological contract; knowledge work; employment relationship; employees' communication behaviour
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
Alustava JUFO-taso: 1