A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Agile logic for SaaS implementation : Capitalizing on marketing automation software in a start-up (2022)


Mero, J., Leinonen, M., Makkonen, H., & Karjaluoto, H. (2022). Agile logic for SaaS implementation : Capitalizing on marketing automation software in a start-up. Journal of Business Research, 145, 583-594. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.03.026


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Mero, Joel; Leinonen, Miira; Makkonen, Hannu; Karjaluoto, Heikki

Lehti tai sarja: Journal of Business Research

ISSN: 0148-2963

eISSN: 1873-7978

Julkaisuvuosi: 2022

Volyymi: 145

Artikkelin sivunumerot: 583-594

Kustantaja: Elsevier

Julkaisumaa: Alankomaat

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.03.026

Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80464


Tiivistelmä

The emergence of Software-as-a-Service (SaaS) has facilitated agile technology implementation that focuses on iterative adaptations via learning by doing rather than the realization of a predesigned implementation plan. This study conceptualizes such an agile approach and explicates its operationalization via a four-year qualitative case study of a business-to-business (B2B) start-up firm’s implementation of a HubSpot marketing automation (MA) SaaS. The study shows how agile implementation continuously introduces adaptations to SaaS features and organizational routines for improving their mutual fit given the organization’s goals. The study also contributes to theory by offering a novel framework for managing agile implementation processes. The findings identify the key processes of sales lead management, content marketing, and customer intelligence through which start-up firms may capitalize on MA software.


YSO-asiasanat: ketterät menetelmät; SaaS-palvelut; pilvipalvelut; digitaalinen markkinointi; markkinointi; pienet ja keskisuuret yritykset

Vapaat asiasanat: agile methodologies; cloud computing; marketing automation; technology adoption; SME; Software-as-a-service


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2022

Alustava JUFO-taso: 2


Viimeisin päivitys 2022-20-09 klo 14:18