A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Agile logic for SaaS implementation : Capitalizing on marketing automation software in a start-up (2022)
Mero, J., Leinonen, M., Makkonen, H., & Karjaluoto, H. (2022). Agile logic for SaaS implementation : Capitalizing on marketing automation software in a start-up. Journal of Business Research, 145, 583-594. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.03.026
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Mero, Joel; Leinonen, Miira; Makkonen, Hannu; Karjaluoto, Heikki
Lehti tai sarja: Journal of Business Research
ISSN: 0148-2963
eISSN: 1873-7978
Julkaisuvuosi: 2022
Volyymi: 145
Artikkelin sivunumerot: 583-594
Kustantaja: Elsevier
Julkaisumaa: Alankomaat
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.03.026
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80464
Tiivistelmä
The emergence of Software-as-a-Service (SaaS) has facilitated agile technology implementation that focuses on iterative adaptations via learning by doing rather than the realization of a predesigned implementation plan. This study conceptualizes such an agile approach and explicates its operationalization via a four-year qualitative case study of a business-to-business (B2B) start-up firm’s implementation of a HubSpot marketing automation (MA) SaaS. The study shows how agile implementation continuously introduces adaptations to SaaS features and organizational routines for improving their mutual fit given the organization’s goals. The study also contributes to theory by offering a novel framework for managing agile implementation processes. The findings identify the key processes of sales lead management, content marketing, and customer intelligence through which start-up firms may capitalize on MA software.
YSO-asiasanat: ketterät menetelmät; SaaS-palvelut; pilvipalvelut; digitaalinen markkinointi; markkinointi; pienet ja keskisuuret yritykset
Vapaat asiasanat: agile methodologies; cloud computing; marketing automation; technology adoption; SME; Software-as-a-service
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
Alustava JUFO-taso: 2