A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Internet of Things for Sustainable Smart Education : An Overview (2022)
Zeeshan, K., Hämäläinen, T., & Neittaanmäki, P. (2022). Internet of Things for Sustainable Smart Education : An Overview. Sustainability, 14(17), Article 4293. https://doi.org/10.3390/su14074293
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Zeeshan, Khaula; Hämäläinen, Timo; Neittaanmäki, Pekka
Lehti tai sarja: Sustainability
eISSN: 2071-1050
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 04.04.2022
Volyymi: 14
Lehden numero: 17
Artikkelinumero: 4293
Kustantaja: MDPI AG
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.3390/su14074293
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80747
Tiivistelmä
In the realm of fourth-generation industrialization, there will be great demand for a skilled workforce. To produce a skilled workforce, we need sustainable education with quality and equity. Conventional ways of delivering and managing education would not fulfil the demands of the fourth industrial revolution (4IR). Disruptive technologies, such as Internet of Things (IoT), have great potential in revolutionizing the current educational setup. Therefore, this research work aims to present an overview of the capabilities of IoT applications in educational settings. Our research article digs into recent research carried out referring to IoT applications in education and provides a detailed insight into the topic from three different perspectives, i.e., from the perspective of school management, teachers, and learners. The present research explains the ways in which IoT has been applied for the benefit of school managers, teachers, and learners, showcased in the recent literature. The paper also sheds light on bottlenecks for IoT applications and explains security, privacy, scalability, reliability, and dehumanization as main constraints in IoT applications in educational settings
YSO-asiasanat: esineiden internet; älytekniikka; koulutusteknologia; teknologiakasvatus; kestävä kehitys
Vapaat asiasanat: Internet of Things for schools; sustainable education; web learning; school management
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
JUFO-taso: 1
- Tekniikka (Informaatioteknologian tiedekunta IT) OHTE; Aiemmin Ohjelmisto- ja tietoliikennetekniikka
- Secure Communications Engineering and Signal Processing (Informaatioteknologian tiedekunta IT) SCSP
- Laskennallinen tiede (Informaatioteknologian tiedekunta IT) LASK
- Computing, Information Technology and Mathematics (Informaatioteknologian tiedekunta IT) CITM