A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Hope You’re Not Totally Commercial! : Toward a Better Understanding of Advertising Recognition's Impact on Influencer Marketing Effectiveness (2022)
Sundermann, G., & Munnukka, J. (2022). Hope You’re Not Totally Commercial! : Toward a Better Understanding of Advertising Recognition's Impact on Influencer Marketing Effectiveness. Journal of Interactive Marketing, 57(2), 237-254. https://doi.org/10.1177/10949968221087256
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Sundermann, Gerrit; Munnukka, Juha
Lehti tai sarja: Journal of Interactive Marketing
ISSN: 1094-9968
eISSN: 1520-6653
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 26.04.2022
Volyymi: 57
Lehden numero: 2
Artikkelin sivunumerot: 237-254
Kustantaja: SAGE Publications
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1177/10949968221087256
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84127
Tiivistelmä
Social media influencers (SMIs) have become an effective channel for reaching targeted customers. The present study explores the influence process of advertising recognition on consumer responses in the SMI marketing context. The authors examined an Instagram post featuring the endorsement of a brand and created an experimental design with four conditions related to advertising recognition and the parasocial relationship. Findings from a partial least squares structural equation modeling procedure indicate that advertising recognition results in overall negative consumer responses to SMI brand endorsements. The results also indicate parallel mediating effects of source credibility and attitude toward endorsements as well as moderating effects of the parasocial relationship and consumer skepticism toward influencer marketing. The study sheds light on the influence process of SMI brand endorsements and the boundary conditions under which consumer responses to advertising recognition are moderated.
YSO-asiasanat: markkinointi; vaikuttajamarkkinointi; mainonta; sosiaalinen media; uskottavuus; kuluttajakäyttäytyminen; asenteet
Vapaat asiasanat: influencer marketing; social media influencer; advertising recognition; parasocial relationship; source credibility; attitude toward advertising; skepticism
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
JUFO-taso: 1