A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Hope You’re Not Totally Commercial! : Toward a Better Understanding of Advertising Recognition's Impact on Influencer Marketing Effectiveness (2022)


Sundermann, G., & Munnukka, J. (2022). Hope You’re Not Totally Commercial! : Toward a Better Understanding of Advertising Recognition's Impact on Influencer Marketing Effectiveness. Journal of Interactive Marketing, 57(2), 237-254. https://doi.org/10.1177/10949968221087256


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatSundermann, Gerrit; Munnukka, Juha

Lehti tai sarjaJournal of Interactive Marketing

ISSN1094-9968

eISSN1520-6653

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä26.04.2022

Volyymi57

Lehden numero2

Artikkelin sivunumerot237-254

KustantajaSAGE Publications

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1177/10949968221087256

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84127


Tiivistelmä

Social media influencers (SMIs) have become an effective channel for reaching targeted customers. The present study explores the influence process of advertising recognition on consumer responses in the SMI marketing context. The authors examined an Instagram post featuring the endorsement of a brand and created an experimental design with four conditions related to advertising recognition and the parasocial relationship. Findings from a partial least squares structural equation modeling procedure indicate that advertising recognition results in overall negative consumer responses to SMI brand endorsements. The results also indicate parallel mediating effects of source credibility and attitude toward endorsements as well as moderating effects of the parasocial relationship and consumer skepticism toward influencer marketing. The study sheds light on the influence process of SMI brand endorsements and the boundary conditions under which consumer responses to advertising recognition are moderated.


YSO-asiasanatmarkkinointivaikuttajamarkkinointimainontasosiaalinen mediauskottavuuskuluttajakäyttäytyminenasenteet

Vapaat asiasanatinfluencer marketing; social media influencer; advertising recognition; parasocial relationship; source credibility; attitude toward advertising; skepticism


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 17:27