C2 Toimitettu kirja, kokoomateos, konferenssijulkaisu tai lehden erikoisnumero
Special Education in the Early Years : Perspectives on Policy and Practice in the Nordic Countries (2022)


Harju-Luukkainen, H., Hanssen, N. B., & Sundqvist, C. (Eds.). (2022). Special Education in the Early Years : Perspectives on Policy and Practice in the Nordic Countries. Springer. International Perspectives on Early Childhood Education and Development, 36. https://doi.org/10.1007/978-3-030-91297-0


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatHarju-Luukkainen, Heidi; Hanssen, Natallia B.; Sundqvist, Christel

ISBN978-3-030-91296-3

eISBN978-3-030-91297-0

Lehti tai sarjaInternational Perspectives on Early Childhood Education and Development

ISSN2468-8746

eISSN2468-8754

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä21.04.2022

Sarjan numero36

Kirjan kokonaissivumäärä285

KustantajaSpringer

KustannuspaikkaCham

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-91297-0

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus


Tiivistelmä

This book explores policies and practices in special education in the early years, highlighting shared enablers and barriers. It examines research, policies and practices from different Nordic countries and discusses the theory and empirical data underlying the research. It looks at specific issues including gifted children, social inequality and exclusion, teaching children with autism, inclusive practice, language and emotions. The book offers critical perspectives, highlights potential developmental objects and gives recommendations for further research as well as policy and practice. The book features many aspects of the so-called Nordic model - the economic and social policies common to the Nordic Countries: Denmark, Finland, Norway and Sweden. The findings provide important insights into the Nordic model and advance the understanding of relevant issues facing the Nordic countries.


YSO-asiasanatvarhaiskasvatuserityiskasvatuserityislapsetinkluusiokoulutuspolitiikkahyvinvointivaltioeriarvoisuus

Vapaat asiasanatPohjoismaat


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso2


Tähän julkaisuun sisältyvät artikkelit, joissa JYU:n tekijöitä:

Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 17:27