A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Teacher and student teacher views of agency in feedback (2022)
Ketonen, L., Lehesvuori, S., Pöysä, S., Pakarinen, E., & Lerkkanen, M.-K. (2022). Teacher and student teacher views of agency in feedback. European Journal of Teacher Education, Early online. https://doi.org/10.1080/02619768.2022.2071258
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Ketonen, Laura; Lehesvuori, Sami; Pöysä, Sanni; Pakarinen, Eija; Lerkkanen, Marja-Kristiina
Lehti tai sarja: European Journal of Teacher Education
ISSN: 0261-9768
eISSN: 1469-5928
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 01.05.2022
Volyymi: Early online
Kustantaja: Routledge
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1080/02619768.2022.2071258
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80903
Tiivistelmä
The present study compares the feedback themes that groups of teachers (n = 5) and student teachers (n = 15) discussed in a professional development programme concerning teachers’ classroom interaction and formative assessment, and the agents they assigned the feedback to. The results of the thematic analysis show little variation with the conversation themes between the groups, but they did show more with the appointed agents of feedback themes. The teachers assigned feedback themes to the teacher and the students, as student teachers assigned them to the teacher and the learning environment. By referring to feedback as the shared responsibility of the teacher and students, the teachers demonstrated more modern views of feedback than the student teachers. Ignoring students’ part limits the understanding of feedback as a shared process between teacher and student. Teacher education should ensure that attention is also paid to students’ role in the feedback process.
YSO-asiasanat: palaute; toimijuus; opettaja-oppilassuhde; luokanopettajat; opettajankoulutus; ammatillinen kehitys
Vapaat asiasanat: feedback; agency; teacher education; professional development
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- OPA - Opettajien arviointiosaaminen oppimisen, osallisuuden ja tuen toteutumisen edistäjänä
- Lerkkanen, Marja-Kristiina
- Opetus- ja kulttuuriministeriö
OKM-raportointi: Ei, julkaisuprosessissa
JUFO-taso: 2
Alustava JUFO-taso: 2