A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Tablet-Supported Self-Assessment in a Class for Students with Intellectual Disability (2023)


Räty, L. M. O., Vehkakoski, T., & Pirttimaa, R. A. (2023). Tablet-Supported Self-Assessment in a Class for Students with Intellectual Disability. Journal of Intellectual Disabilities, 27(2), 483-500. https://doi.org/10.1177/17446295221088163


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatRäty, Lauri M. O.; Vehkakoski, Tanja; Pirttimaa, Raija A.

Lehti tai sarjaJournal of Intellectual Disabilities

ISSN1744-6295

eISSN1744-6309

Julkaisuvuosi2023

Ilmestymispäivä27.04.2022

Volyymi27

Lehden numero2

Artikkelin sivunumerot483-500

KustantajaSAGE Publications

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1177/17446295221088163

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuusJulkaisukanava ei ole avoin

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83714


Tiivistelmä

Self-assessment has been shown to have positive effects on students’ self-regulated learning strategies and academic achievement. However, self-assessment and self-assessment instruction are under-researched areas among students with intellectual disability. This data-driven qualitative study aimed at examining the self-assessment expressions students with intellectual disability documented in their learning diaries and how the teacher and teaching assistants used video recordings to facilitate students’ self-assessments in one Finnish special needs education class. The naturally occurring research data consisted of both students’ tablet-based learning diaries (N = 6) and video recordings of students’ self-assessment situations (N = 17). The results show that students’ self-assessment expressions varied from short and vague expressions to argumentative and reflective assessments. The use of video recordings served various functions, such as directing and instructing students, demonstrating assessment and providing feedback. The outcomes of this study demonstrate how the self-assessment practices of students with intellectual disabilities can be facilitated by using video.


YSO-asiasanatkehitysvammaisetoppiminenarviointiitsearviointioppilasarviointioppimispäiväkirjatitseohjautuvuusluokkatyöskentelytaulutietokoneetopetusohjelmat (media)oppimistyylitopetuserityisopetuserityispedagogiikkavideoavusteinen vuorovaikutuksen ohjaus

Vapaat asiasanatclassroom interaction; intellectual disability; self-assessment; tablet-devices; video-based instruction


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 22:53