C2 Toimitettu kirja, kokoomateos, konferenssijulkaisu tai lehden erikoisnumero
Social Media for Progressive Public Relations (2023)


Niininen, O. (Ed.). (2023). Social Media for Progressive Public Relations. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003177791


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatNiininen, Outi

ISBN978-1-032-01233-9

eISBN978-1-003-17779-1

Julkaisuvuosi2023

Ilmestymispäivä23.09.2022

Kirjan kokonaissivumäärä270

KustantajaRoutledge

KustannuspaikkaLondon

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.4324/9781003177791

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus


Tiivistelmä

This edited book presents a comprehensive, research-led coverage of the progressive ways public relations (PR) and social media is utilised today. It offers innovative research approaches to explore PR and social media initiatives, and in so doing, provides guidance on how to direct PR communication across the complex canvas of social media where some of the communication can be highly emotional varying from overt expressions of loyalty to brandjacking.

Progressive organisations are carefully engaging with their audiences in multiple social media channels with organisational goals including commercial success, sustainability or, even better, employee morale. The analytics offered by social media channels help organisations to learn about their audiences as well as design highly personalised content. This book extends our understanding of the ways PR and social media can be utilised for communication that resonates with target audiences in varying context. Through the academic research presented, readers can also learn innovative ways to investigate and improve their own PR and social media practice. The book’s main themes include the power of engagement, progressive management use of social media channels, business influence, social-influencing for non-profit causes, and political impacts of targeted social media communications.

Social Media for Progressive Public Relations is for scholars, researchers and students of PR and communications.


YSO-asiasanatsuhdetoimintamarkkinointiviestintäverkkoviestintäyhteisöviestintäorganisaatiotyrityksetmarkkinointikanavatsosiaalinen mediayhteiskunnalliset vaikutukset


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2023

Alustava JUFO-taso3


Tähän julkaisuun sisältyvät artikkelit, joissa JYU:n tekijöitä:
  
Go to first page
  
Go to previous page
  
1/2
  
Go to next page
  
Go to last page
  

Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 21:46