C2 Toimitettu kirja, kokoomateos, konferenssijulkaisu tai lehden erikoisnumero
Learning, Philosophy, and African Citizenship (2022)
Holma, K., & Kontinen, T. (Eds.). (2022). Learning, Philosophy, and African Citizenship. Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-94882-5
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Holma, Katariina; Kontinen, Tiina
ISBN: 978-3-030-94881-8
eISBN: 978-3-030-94882-5
Julkaisuvuosi: 2022
Kirjan kokonaissivumäärä: 221
Kustantaja: Palgrave Macmillan
Kustannuspaikka: Cham
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-94882-5
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80940
Tiivistelmä
This open access book discusses and addresses the compelling questions concerning the ideals of citizenship, the processes of learning to fulfill these ideals, and possibilities of education in fostering citizenship. Rather than advocating for one framework, the authors demonstrate the continuously contested nature of the concept of citizenship as theoretically discussed and practically experienced. The monograph combines, in an unconventional way, selected philosophical accounts and everyday experiences from certain locations in Tanzania and Uganda. It provides contributions from philosophical ideas drawing on scholars such as Chantal Mouffe, Rosi Braidotti, Theodor Adorno, and Étienne Balibar on the one hand, and the conceptions articulated by groups of inhabitants of rural and urban settings in Africa, on the other hand. Therefore, the book offers fresh readings under the lenses of citizenship and learning.
YSO-asiasanat: kansalaisuus; kansalaiset; oppiminen; osallistuminen; vaikuttaminen; kasvatus; koulutus; käsitykset; kokemukset; kehitys; kansalaistoiminta; kansalaisyhteiskunta; yhteisöt; filosofia
Vapaat asiasanat: citizenship; Africa; African Studies; development; International development
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Kansalaiseksi kasvamisen teoria ja käytäntö: Kokemuksia Tansaniasta ja Ugandasta
- Kontinen, Tiina
- Suomen Akatemia
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
JUFO-taso: 3
Tähän julkaisuun sisältyvät artikkelit, joissa JYU:n tekijöitä:
- Kontinen, T., & Holma, K. (2022). Citizenship Learning : Contextual, Material and Political. In K. Holma, & T. Kontinen (Eds.), Learning, Philosophy, and African Citizenship (pp. 17-38). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-94882-5_2
- Bananuka, T. H., Kontinen, T., & Holma, K. (2022). Climbing the Ladder? Community Perspectives on Learning to Be a Good Citizen in Uganda. In K. Holma, & T. Kontinen (Eds.), Learning, Philosophy, and African Citizenship (pp. 197-213). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-94882-5_11
- Nguyahambi, A. M., & Kontinen, T. (2022). Communities and Habits of Citizenship : Everyday Participation in Kondoa, Tanzania. In K. Holma, & T. Kontinen (Eds.), Learning, Philosophy, and African Citizenship (pp. 115-134). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-94882-5_7
- Holma, K., & Kontinen, T. (2022). Introduction: Learning, Philosophy and African Citizenship. In K. Holma, & T. Kontinen (Eds.), Learning, Philosophy, and African Citizenship (pp. 1-6). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-94882-5_1
- Ahimbisibwe, K.F., & Ndidde, A.N. (2022). Learning Economic Citizenship Among Rural Women : Village Saving Groups in Western Uganda. In K. Holma, & T. Kontinen (Eds.), Learning, Philosophy, and African Citizenship (pp. 155-175). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-94882-5_9
- Alava, H., Amito, J., & Lawrence, R. (2022). Learning Marriage Ideals and Gendered Citizenship in “God-Fearing” Uganda. In K. Holma, & T. Kontinen (Eds.), Learning, Philosophy, and African Citizenship (pp. 177-196). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-94882-5_10