A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Exploring the impact of sustainable value proposition on firm performance (2022)


Ilyas, I. M., & Osiyevskyy, O. (2022). Exploring the impact of sustainable value proposition on firm performance. European Management Journal, 40(5), 729-740. https://doi.org/10.1016/j.emj.2021.09.009


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatIlyas, Imran M.; Osiyevskyy, Oleksiy

Lehti tai sarjaEuropean Management Journal

ISSN0263-2373

eISSN1873-5681

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä21.09.2021

Volyymi40

Lehden numero5

Artikkelin sivunumerot729-740

KustantajaElsevier BV

JulkaisumaaAlankomaat

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1016/j.emj.2021.09.009

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80943


Tiivistelmä

Considering the immense potential of sustainable business models in tackling the broader challenge of corporate sustainability, this paper integrates the literature streams on sustainability practices and organizational business models to analyze the performance implications of a firm's sustainable value proposition. Based on the analysis of a large panel dataset across different industries, consistent with the proposed theory, a sustainable value proposition has been found to have a positive impact on a firm's market-based financial performance (namely, Tobin's Q). Yet, this impact turns out to be highly context-dependent. In particular, the findings reveal that a firm's R&D capabilities improve the positive effect of a sustainable value proposition on a firm's financial performance. At the same time, the marketing communication capabilities and sustainable practices regarding employee relations reduce the sustainable value proposition's financial performance effect, arguably due to the costs associated with marketing and the loss in employee interest during the process of adopting the sustainable business model elements.


YSO-asiasanatkestävä kehitysyritysvastuuliiketoimintamallittutkimus- ja kehittämistoimintayritysstrategiatmainontamarkkinointiviestintätyöntekijät

Vapaat asiasanatarvolupaus


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 18:07