D1 Artikkeli ammattilehdessä
Tuotekehitys on ongelman ratkaisemista (2022)
Uotila, P. (2022). Tuotekehitys on ongelman ratkaisemista. Suomen lehdistö, 92(3), 26-27. https://suomenlehdisto.fi/mediatuotteen-kehitysprosessi-jakautuu-seitsemaan-vaiheeseen-ylella-sisaltojen-kehitys-lahtee-trendien-tunnistamisesta/
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Uotila, Panu
Lehti tai sarja: Suomen lehdistö
ISSN: 0039-5587
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 04.05.2022
Volyymi: 92
Lehden numero: 3
Artikkelin sivunumerot: 26-27
Kustantaja: Uutismedian liitto
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: suomi
Pysyvä verkko-osoite: https://suomenlehdisto.fi/mediatuotteen-kehitysprosessi-jakautuu-seitsemaan-vaiheeseen-ylella-sisaltojen-kehitys-lahtee-trendien-tunnistamisesta/
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Lisätietoja: Teoria & Käytäntö. Julkaistu verkossa nimellä: Mediatuotteen kehitysprosessi jakautuu seitsemään vaiheeseen : Ylellä sisältöjen uudistaminen lähtee trendien tunnistamisesta
Tiivistelmä
Teoria väittää: Mediatuotteen kehitysprosessi voidaan jakaa seitsemään vaiheeseen. Päämääränä on tuottaa mahdollisimman paljon lisäarvoa yleisölle. Käytäntö vastaa: Mediatuotteita ei kannata kehittää pelkästään toimituksessa tai kehitysosastolla vaan niiden keskellä. Osallisuuden tunteen kaipuu on tällä vuosikymmenellä kasvava trendi.
YSO-asiasanat: media-ala; trendit; digitaalinen media; journalismi; sisältötuotanto; tuotteet; tuotekehitys; kehittämisprojektit; prosessit; yleisö; osallistaminen
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022