D1 Article in a trade journal
Tuotekehitys on ongelman ratkaisemista (2022)
Uotila, P. (2022). Tuotekehitys on ongelman ratkaisemista. Suomen lehdistö, 92(3), 26-27. https://suomenlehdisto.fi/mediatuotteen-kehitysprosessi-jakautuu-seitsemaan-vaiheeseen-ylella-sisaltojen-kehitys-lahtee-trendien-tunnistamisesta/
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Uotila, Panu
Journal or series: Suomen lehdistö
ISSN: 0039-5587
Publication year: 2022
Publication date: 04/05/2022
Volume: 92
Issue number: 3
Pages range: 26-27
Publisher: Uutismedian liitto
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://suomenlehdisto.fi/mediatuotteen-kehitysprosessi-jakautuu-seitsemaan-vaiheeseen-ylella-sisaltojen-kehitys-lahtee-trendien-tunnistamisesta/
Publication open access: Not open
Publication channel open access:
Additional information: Teoria & Käytäntö
Abstract
Teoria väittää: Mediatuotteen kehitysprosessi voidaan jakaa seitsemään vaiheeseen. Päämääränä on tuottaa mahdollisimman paljon lisäarvoa yleisölle. Käytäntö vastaa: Mediatuotteita ei kannata kehittää pelkästään toimituksessa tai kehitysosastolla vaan niiden keskellä. Osallisuuden tunteen kaipuu on tällä vuosikymmenellä kasvava trendi.
Keywords: media sector; trends; new media; journalism; content production; products; product development; development projects; processes; audience; social inclusion
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2022