D1 Artikkeli ammattilehdessä
Hukuttaako resurssipula vesiliikunnan opetuksen yläkouluissa ja toisella asteella? (2022)


Saari, S., Palomäki, S., & Salin, K. (2022). Hukuttaako resurssipula vesiliikunnan opetuksen yläkouluissa ja toisella asteella?. Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 2022(2), 7-9. https://www.liito.fi/liito-lehti/paakirjoitukset/liito-2022/liito-2-22-vesiliikunta-ja-opintopa/


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatSaari, Susanna; Palomäki, Sanna; Salin, Kasper

Lehti tai sarjaLiito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja

ISSN2242-0134

Julkaisuvuosi2022

Volyymi2022

Lehden numero2

Artikkelin sivunumerot7-9

KustantajaLiikunnan ja terveystiedon opettajat ry

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

Pysyvä verkko-osoitehttps://www.liito.fi/liito-lehti/paakirjoitukset/liito-2022/liito-2-22-vesiliikunta-ja-opintopa/

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93161

LisätietojaVesiliikunta. Artikkeli on lyhennelmä ja alun perin julkaistu Liikunta & Tiede lehdessä 4/2021.


Tiivistelmä

Vuodesta 2016 uima- ja vesipelastustaidot ovat olleet ainoita liikunnan lajitaitoja, jotka on opetussuunnitelmassa erikseen mainittu. Kyseiset taidot tulee ottaa huomioon myös liikunnan arvioinnissa. (Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014), mutta silti opetuksen toteutuminen ei ole itsestään selvää. Lukion opetussuunnitelmaan (2019) vesiliikunta on kirjattu yhdeksi kurssisisällöksi, mutta ammatillisten tutkintojen perusteissa vesiliikuntaa ei mainita lainkaan.


YSO-asiasanatliikuntakasvatusopetussuunnitelmatlajitaidotuimataitovesiliikuntauintioppimistavoitteetyläkoulutoisen asteen koulutusnuoret


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiEi raportoida


Viimeisin päivitys 2024-15-06 klo 23:46