D1 Article in a trade journal
Hukuttaako resurssipula vesiliikunnan opetuksen yläkouluissa ja toisella asteella? (2022)
Saari, S., Palomäki, S., & Salin, K. (2022). Hukuttaako resurssipula vesiliikunnan opetuksen yläkouluissa ja toisella asteella?. Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 2022(2), 7-9.
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Saari, Susanna; Palomäki, Sanna; Salin, Kasper
Journal or series: Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja
ISSN: 2242-0134
Publication year: 2022
Volume: 2022
Issue number: 2
Pages range: 7-9
Publisher: Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Publication open access: Not open
Publication channel open access:
Additional information: Vesiliikunta. Artikkeli on lyhennelmä ja alun perin julkaistu Liikunta & Tiede lehdessä 58 (4) 4/21.
Abstract
Vuodesta 2016 uima- ja vesipelastustaidot ovat olleet ainoita liikunnan lajitaitoja, jotka on opetussuunnitelmassa erikseen mainittu. Kyseiset taidot tulee ottaa huomioon myös liikunnan arvioinnissa. (Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014), mutta silti opetuksen toteutuminen ei ole itsestään selvää. Lukion opetussuunnitelmaan (2019) vesiliikunta on kirjattu yhdeksi kurssisisällöksi, mutta ammatillisten tutkintojen perusteissa vesiliikuntaa ei mainita lainkaan.
Keywords: physical education (upbringing); curricula; sport-specific skills; swimming skills; water exercise; swimming; learning objectives; upper comprehensive school; secondary education; young people
Contributing organizations
Ministry reporting: Won't be reported