D1 Article in a trade journal
Hukuttaako resurssipula vesiliikunnan opetuksen yläkouluissa ja toisella asteella? (2022)


Saari, S., Palomäki, S., & Salin, K. (2022). Hukuttaako resurssipula vesiliikunnan opetuksen yläkouluissa ja toisella asteella?. Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 2022(2), 7-9.


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Saari, Susanna; Palomäki, Sanna; Salin, Kasper

Journal or series: Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja

ISSN: 2242-0134

Publication year: 2022

Volume: 2022

Issue number: 2

Pages range: 7-9

Publisher: Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry

Publication country: Finland

Publication language: Finnish

Publication open access: Not open

Publication channel open access:

Additional information: Vesiliikunta. Artikkeli on lyhennelmä ja alun perin julkaisut Liikunta & Tiede lehdessä 58 (4) 4/21.


Abstract

Vuodesta 2016 uima- ja vesipelastustaidot ovat olleet ainoita liikunnan lajitaitoja, jotka on opetussuunnitelmassa erikseen mainittu. Kyseiset taidot tulee ottaa huomioon myös liikunnan arvioinnissa. (Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014), mutta silti opetuksen toteutuminen ei ole itsestään selvää. Lukion opetussuunnitelmaan (2019) vesiliikunta on kirjattu yhdeksi kurssisisällöksi, mutta ammatillisten tutkintojen perusteissa vesiliikuntaa ei mainita lainkaan.


Keywords: physical education (upbringing); curricula; sport-specific skills; swimming skills; water exercise; swimming; learning objectives; upper comprehensive school; secondary education; young people


Contributing organizations


Ministry reporting: Won't be reported


Last updated on 2022-08-12 at 00:06