D1 Article in a trade journal
Hukuttaako resurssipula vesiliikunnan opetuksen yläkouluissa ja toisella asteella? (2022)


Saari, S., Palomäki, S., & Salin, K. (2022). Hukuttaako resurssipula vesiliikunnan opetuksen yläkouluissa ja toisella asteella?. Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 2022(2), 7-9. https://www.liito.fi/liito-lehti/paakirjoitukset/liito-2022/liito-2-22-vesiliikunta-ja-opintopa/


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsSaari, Susanna; Palomäki, Sanna; Salin, Kasper

Journal or seriesLiito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja

ISSN2242-0134

Publication year2022

Volume2022

Issue number2

Pages range7-9

PublisherLiikunnan ja terveystiedon opettajat ry

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

Persistent website addresshttps://www.liito.fi/liito-lehti/paakirjoitukset/liito-2022/liito-2-22-vesiliikunta-ja-opintopa/

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessPartially open access channel

Publication is parallel published (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93161

Additional informationVesiliikunta. Artikkeli on lyhennelmä ja alun perin julkaistu Liikunta & Tiede lehdessä 4/2021.


Abstract

Vuodesta 2016 uima- ja vesipelastustaidot ovat olleet ainoita liikunnan lajitaitoja, jotka on opetussuunnitelmassa erikseen mainittu. Kyseiset taidot tulee ottaa huomioon myös liikunnan arvioinnissa. (Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014), mutta silti opetuksen toteutuminen ei ole itsestään selvää. Lukion opetussuunnitelmaan (2019) vesiliikunta on kirjattu yhdeksi kurssisisällöksi, mutta ammatillisten tutkintojen perusteissa vesiliikuntaa ei mainita lainkaan.


Keywordsphysical education (upbringing)curriculasport-specific skillsswimming skillswater exerciseswimminglearning objectivesupper comprehensive schoolsecondary educationyoung people


Contributing organizations


Ministry reportingWon't be reported


Last updated on 2024-22-04 at 14:26