A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Examining communication visibility and social technology platform use in organizations (2024)
Treem, J. W., van Zoonen, W., & Sivunen, A. (2024). Examining communication visibility and social technology platform use in organizations. New Media and Society, 26(5), 2633-2658. https://doi.org/10.1177/14614448221089278
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Treem, Jeffrey W.; van Zoonen, Ward; Sivunen, Anu
Lehti tai sarja: New Media and Society
ISSN: 1461-4448
eISSN: 1461-7315
Julkaisuvuosi: 2024
Ilmestymispäivä: 09.05.2022
Volyymi: 26
Lehden numero: 5
Artikkelin sivunumerot: 2633-2658
Kustantaja: SAGE Publications
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1177/14614448221089278
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Tiivistelmä
Organizations are increasingly adopting social technology platforms in an effort to support increased knowledge sharing among workers. Although scholarship has indicated that the use of social technologies can increase multiple forms of communication visibility within organizations, little is known about the nature of these relationships and how the benefits of that visibility may differ based on the use of different functionalities of platforms. This study examines how various uses of a social technology platform in a global organization relate to communication visibility and increased metaknowledge among workers. In addition, our analysis investigates how communication visibility relates to workers’ knowledge-sharing intentions and engagement. Findings extend theory by indicating that metaknowledge from communication visibility does indeed differ based on whether employees use functionalities that connect communication partners, or interact with communal communication available to third parties.
YSO-asiasanat: yhteisöviestintä; sisäinen viestintä; tiedonkulku; näkyvyys; sähköiset palvelut; sosiaalinen media
Vapaat asiasanat: communication visibility; engagement; knowledge sharing; social technology; visibility
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- PARIS - Paradoksit ja jännitteet työntekijöiden tiedon jakamisessa sosiaalisessa mediassa
- Sivunen, Anu
- Suomen Akatemia
Liittyvät tutkimusaineistot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2022
JUFO-taso: 3