A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Quality content teaching for multilingual students : An international examination of excellence in instructional practices in four countries (2022)


Mitchell Viesca, K., Teemant, A., Alisaari, J., Ennser-Kananen, J., Flynn, N., Hammer, S., Perumal, R., & Routarinne, S. (2022). Quality content teaching for multilingual students : An international examination of excellence in instructional practices in four countries. Teaching and Teacher Education, 113, Article 103649. https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103649


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatMitchell Viesca, Kara; Teemant, Annela; Alisaari, Jenni; Ennser-Kananen, Johanna; Flynn, Naomi; Hammer, Svenja; Perumal, Ratha; Routarinne, Sara

Lehti tai sarjaTeaching and Teacher Education

ISSN0742-051X

eISSN1879-2480

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä16.03.2022

Volyymi113

Artikkelinumero103649

KustantajaElsevier Ltd.

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103649

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettuhttps://digitalcommons.unl.edu/teachlearnfacpub/478/


Tiivistelmä

Observations of Pedagogical Excellence of Teaching Across Nations (OPETAN) is a mixed methods observation study of 31 content teachers, most nominated for their excellence in teaching multilingual students in Germany, Finland, the US, and England. The study relied on an observation rubric that operationalizes seven Enduring Principles of Learning grounded in critical sociocultural theory and pedagogy. Findings revealed excellent teachers emphasize complex thinking, language use, and modeling. Teacher use of small groups, contextualization, and equity-focused practices were areas of potential growth. International research holds promise for understanding and improving K-12 content teaching and teacher education for teachers of multilingual learners.


YSO-asiasanatopettajatopetustaitoopetuskielimonikielisyyskansainvälinen vertailukriittinen pedagogiikka

Vapaat asiasanatmultilingual education; teacher practice; sociocultural theory; critical theory; observation research


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 19:06