A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
In Search of Characters Without Signifiers (2022)


Aarseth, E., & Karhulahti, V.-M. (2022). In Search of Characters Without Signifiers. Narrative, 30(2), 268-285. https://doi.org/10.1353/nar.2022.0016


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatAarseth, Espen; Karhulahti, Veli-Matti

Lehti tai sarjaNarrative

ISSN1063-3685

eISSN1538-974X

Julkaisuvuosi2022

Volyymi30

Lehden numero2

Artikkelin sivunumerot268-285

KustantajaOhio State University Press

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1353/nar.2022.0016

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81818


Tiivistelmä

This essay explores the question whether characters can exist without being signified in any way. If characters can exist trans-medially, independently of a particular form of signification or sign-vehicle, why not exist without any signification at all? What kind of existence would such a character have? And, paradoxically, what would examples look like? While the question at face value might appear logically invalid, I argue that at (or just beyond) the minimalist end of the character-representational spectrum, we find what might be called implied characters, that is, characters that are not in any way given, represented, named, or performed, but can only exist in the minds of their players during play, as a formal slot without physical, structural, communicational, or mental properties.


YSO-asiasanatpelihahmotpelitpelaaminenverkkopelitdigitaaliset pelit

Vapaat asiasanatcharacters; implied characters; game characters; minimalist characters


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2024-30-04 klo 17:25