A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
In Search of Characters Without Signifiers (2022)
Aarseth, E., & Karhulahti, V.-M. (2022). In Search of Characters Without Signifiers. Narrative, 30(2), 268-285. https://doi.org/10.1353/nar.2022.0016
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Aarseth, Espen; Karhulahti, Veli-Matti
Lehti tai sarja: Narrative
ISSN: 1063-3685
eISSN: 1538-974X
Julkaisuvuosi: 2022
Volyymi: 30
Lehden numero: 2
Artikkelin sivunumerot: 268-285
Kustantaja: Ohio State University Press
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1353/nar.2022.0016
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81818
Tiivistelmä
This essay explores the question whether characters can exist without being signified in any way. If characters can exist trans-medially, independently of a particular form of signification or sign-vehicle, why not exist without any signification at all? What kind of existence would such a character have? And, paradoxically, what would examples look like? While the question at face value might appear logically invalid, I argue that at (or just beyond) the minimalist end of the character-representational spectrum, we find what might be called implied characters, that is, characters that are not in any way given, represented, named, or performed, but can only exist in the minds of their players during play, as a formal slot without physical, structural, communicational, or mental properties.
YSO-asiasanat: pelihahmot; pelit; pelaaminen; verkkopelit; digitaaliset pelit
Vapaat asiasanat: characters; implied characters; game characters; minimalist characters
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Pelikulttuurien tutkimuksen huippuyksikkö
- Koskimaa, Raine
- Suomen Akatemia
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
JUFO-taso: 3