A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
From language to function : developing self- and peer-assessment tools (2023)


deBoer, M., Leontjev, D., & Friederich, L. (2023). From language to function : developing self- and peer-assessment tools. ELT Journal, 77(1), 94-104. https://doi.org/10.1093/elt/ccac014


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatdeBoer, Mark; Leontjev, Dmitri; Friederich, Lee

Lehti tai sarjaELT Journal

ISSN0951-0893

eISSN1477-4526

Julkaisuvuosi2023

Ilmestymispäivä13.04.2022

Volyymi77

Lehden numero1

Artikkelin sivunumerot94-104

KustantajaOxford University Press (OUP)

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1093/elt/ccac014

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/89385


Tiivistelmä

The action-oriented approach (AoA) is a powerful basis to inform teaching, learning, and assessment in the classroom that identifies learners as social agents and focuses on language learning through language use. This paper answers the call for developments that help teachers teach and learners learn in an AoA-informed way. We argue that cognitive discourse functions (CDFs) align with AoA, helping to develop learner thinking by focusing on the learners’ use of language. We complement our conceptual discussion referring to the process of developing a self- and peer-assessment tool informed by AoA and CDFs and the initial application of this tool in an advanced academic writing course in a Japanese university with B1 and B2 level students. We discuss how this tool can guide learners’ understanding of their writing process and fosters learners’ responsibility for deciding how they mobilize their linguistic resources to express particular language functions.


YSO-asiasanatkieltenopetuskielen oppiminenkorkeakouluopetustieteellinen kirjoittaminentoiminnalliset menetelmätitsearviointivertaisarviointi (arviointimenetelmät)toimijuus


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2023

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-15-05 klo 12:59