A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Enhancing upper secondary students’ engagement and learning through the INTERACT online, video-based teacher coaching intervention : Protocol for a mixed-methods cluster randomized controlled trial and process evaluation (2022)


Ertesvåg, S. K., Vaaland, G. S., & Lerkkanen, M.-K. (2022). Enhancing upper secondary students’ engagement and learning through the INTERACT online, video-based teacher coaching intervention : Protocol for a mixed-methods cluster randomized controlled trial and process evaluation. International Journal of Educational Research, 114, Article 102013. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2022.102013


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatErtesvåg, Sigrun K.; Vaaland ,Grete Sørensen; Lerkkanen, Marja-Kristiina

Lehti tai sarjaInternational Journal of Educational Research

ISSN0883-0355

eISSN1873-538X

Julkaisuvuosi2022

Volyymi114

Artikkelinumero102013

KustantajaElsevier

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1016/j.ijer.2022.102013

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82237


Tiivistelmä

This protocol outlines a mixed-methods cluster randomized controlled trial (CRCT) in upper secondary schools that will investigate how video-based online coaching can support teachers’ competences in teacher-student interactions (TSIs) and thereby improve student engagement and learning. The intervention will take place over a school year with at least 100 teachers and 2,000 of their students. During the implementation and one-year follow-up, we will conduct an extensive implementation and process evaluation (IPE) to understand the intervention's effects on TSI and student engagement and learning outcomes. This protocol outlines the background, design, intervention, and primary and secondary outcome measures as well as moderators.


YSO-asiasanatopettajattoisen asteen koulutusammatillinen kehitysopettaja-oppilassuhdesosiaalinen vuorovaikutusverkko-ohjaussatunnaistetut vertailukokeet

Vapaat asiasanatMixed-methods cluster RCT; Teacher-student interactions; Student engagement; Study protocol


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 13:17