A1 Journal article (refereed)
TCM-ryhmänhallintamenetelmän käyttöönotto : laadullinen monitieteinen pilottitutkimus opettajien kokemuksista (2022)
Maunula, M., Granlund, K., Harju-Luukkainen, H., & Palosaari, O. (2022). TCM-ryhmänhallintamenetelmän käyttöönotto : laadullinen monitieteinen pilottitutkimus opettajien kokemuksista . Kasvun tuki, 2(1), 39-48. https://doi.org/10.61259/kt.128823
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Maunula, Minna; Granlund, Kati; Harju-Luukkainen, Heidi; Palosaari, Oona
Journal or series: Kasvun tuki
eISSN: 2737-0836
Publication year: 2022
Volume: 2
Issue number: 1
Pages range: 39-48
Publisher: Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
DOI: https://doi.org/10.61259/kt.128823
Persistent website address: https://journal.fi/kasvuntuki/article/view/128823
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82268
Abstract
sekä moniammatillisen ja monitieteisen näkökulman hyödyntämistä.
• TCM-ryhmänhallintamenetelmän tavoitteena on tukea oppilaan sosioemotionaalista kehitystä,
parantaa opettajan ja oppilaan vuorovaikutusta sekä vahvistaa koulun ja kodin yhteistyötä.
• Opettajan ryhmänhallintataidot heijastuvat myönteisesti kaikkiin luokan oppilaisiin.
• Opettajan myönteinen viestintä koteihin voi edistää vuorovaikutusta ja helpottaa hankalien asioiden hoitoa.
• TCM-menetelmän implementointi kouluyhteisöön vaatii tukea.
• Kollegiaaliset kokemukset ja uudistuneet ryhmänhallintataidot vahvistavat opettajan työssä jaksamista.
Keywords: teachers; school children; interaction; teacher-pupil relationship; group behaviour; problem behaviour; socio-emotional skills; home-school collaboration; parents; multi-professionalism; communality
Free keywords: Teacher Classroom Management
Contributing organizations
Related projects
- Itlan ja Alueellisen oppimisverkoston TCM-pilotin interventiotutkimus
- Maunula, Minna
- Tiina and Antti Herlin Foundation
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2022
JUFO rating: 0