A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Facilitating Collaborative Learning with Virtual Reality Simulations, Gaming and Pair Programming (2022)


Näykki, P., Fagerlund, J., Silvennoinen, M., Manu, M., Nousiainen, T., Juntunen, M., & Vesisenaho, M. (2022). Facilitating Collaborative Learning with Virtual Reality Simulations, Gaming and Pair Programming. In M. Ivanović, A. Klašnja-Milićević, & L. C. Jain (Eds.), Handbook on Intelligent Techniques in the Educational Process : Vol 1 Recent Advances and Case Studies (pp. 299-315). Springer. Learning and Analytics in Intelligent Systems, 29. https://doi.org/10.1007/978-3-031-04662-9_14


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatNäykki, Piia; Fagerlund, Janne; Silvennoinen, Minna; Manu, Mari; Nousiainen,Tuula; Juntunen, Merja; Vesisenaho, Mikko

EmojulkaisuHandbook on Intelligent Techniques in the Educational Process : Vol 1 Recent Advances and Case Studies

Emojulkaisun toimittajatIvanović, Mirjana; Klašnja-Milićević, Aleksandra; Jain, Lakhmi C.

ISBN978-3-031-04661-2

eISBN978-3-031-04662-9

Lehti tai sarjaLearning and Analytics in Intelligent Systems

ISSN2662-3447

eISSN2662-3455

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä16.06.2022

Sarjan numero29

Artikkelin sivunumerot299-315

Kirjan kokonaissivumäärä392

KustantajaSpringer

KustannuspaikkaCham

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-031-04662-9_14

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83785


Tiivistelmä

The chapter presents socio-interactional functions that support collaborative learning through three case examples. The examples stem from our long line of empirical research in which we have explored the possibilities of using various types of emerging digital technologies for enhancing collaborative learning and interaction. We present case examples from technology-enhanced simulation-based learning environments, Vive/Minecraft applying XR/VR and pair programming in a creative media project design with Scratch, which are all regarded as powerful experiential learning contexts that can provide engaging opportunities for collaborative learning.


YSO-asiasanatyhteisöllinen oppiminenopettaja-oppilassuhdevirtuaaliympäristöpelaaminenvirtuaalitodellisuusohjelmointiMinecraft (peli)Scratch

Vapaat asiasanatcollaborative learning; teacher-student interaction; simulation-based learning environments; gaming; pair programming; virtual reality; XR/VR; Vive/Minecraft; Scratch


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 21:14