A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Mitä kielitaidon arvioinnin pilottitesti paljastaa kotoutumisvaiheessa olevien korkeakoulutettujen suomenoppijoiden kirjoittamistaidosta? (2022)
Conducting a pilot study on academic writing skills of L2 Finnish learners using a digital testing tool


Reiman, N., & Seilonen, M. (2022). Mitä kielitaidon arvioinnin pilottitesti paljastaa kotoutumisvaiheessa olevien korkeakoulutettujen suomenoppijoiden kirjoittamistaidosta?. In L. Aarikka, K. Priiki, & I. Ivaska (Eds.), Soveltavan kielitieteilijän sormenjälkiä etsimässä : kielen rakenteet ja niiden käyttäjät Kirsti Siitosen tutkimuksellisina kiintopisteinä (pp. 40-61). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA. AFinLA-teema. https://doi.org/10.30660/afinla.111517


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatReiman, Nina; Seilonen, Marja

EmojulkaisuSoveltavan kielitieteilijän sormenjälkiä etsimässä : kielen rakenteet ja niiden käyttäjät Kirsti Siitosen tutkimuksellisina kiintopisteinä

Emojulkaisun toimittajatAarikka, Lotta; Priiki, Katri; Ivaska, Ilmari

eISBN978-951-9388-73-1

Lehti tai sarjaAFinLA-teema

eISSN2814-6298

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä16.06.2022

Lehden numero14

Artikkelin sivunumerot40-61

Kirjan kokonaissivumäärä287

KustantajaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

DOIhttps://doi.org/10.30660/afinla.111517

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82335

LisätietojaArtikkelit


Tiivistelmä

This article focuses on the writing skills of L2 learners who have moved to Finland in their adulthood, and who have completed their degree prior to arrival, or are qualified for higher education. The learners aim to finish their interrupted degree studies or complement a prior degree. It is therefore important for them to acquire writing skills sufficient for academic purposes. This paper presents some results of the qualitative analysis of learners’ writing performances in a digital pilot test of the National Certificate of Proficiency examination. The focus is on the overall performance in the test, the use of impersonal constructions, and the ability to vary formal and informal registers according to task and situation. Even though the writing skills seem lower than expected, the writers are able to use the necessive zero person constructions idiomatically. The ability to distinguish between registers, however, is not yet systematic.


YSO-asiasanatsuomi toisena kielenäkielen oppiminenkielitaitokirjoittaminentieteellinen kirjoittaminenkielitutkinnotkielikokeetmaahanmuuttajatkorkeakoulutetut


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-30-04 klo 18:45