A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
The “Architectures” of Successful Remote Collaborative Problem Solving : Exploring Commitment in Dyadic Interaction (2022)
Pöysä-Tarhonen, J., & Awwal, N. (2022). The “Architectures” of Successful Remote Collaborative Problem Solving : Exploring Commitment in Dyadic Interaction. In A. Weinberger, W. Chen, D. Hernández-Leo, & B. Chen (Eds.), CSCL 2022 : Proceedings of the 15th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning (pp. 75-82). International society of the learning sciences. Computer-supported collaborative learning. https://repository.isls.org//handle/1/8387
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Pöysä-Tarhonen, Johanna; Awwal, Nafisa
Emojulkaisu: CSCL 2022 : Proceedings of the 15th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning
Emojulkaisun toimittajat: Weinberger, Armin; Chen, Wenli; Hernández-Leo, Davinia; Chen, Bodong
Konferenssin paikka ja aika: Hiroshima, Japan, 6.-10.6.2022
eISBN: 978-1-7373306-4-6
Lehti tai sarja: Computer-supported collaborative learning
ISSN: 1573-4552
eISSN: 1819-0146
Julkaisuvuosi: 2022
Artikkelin sivunumerot: 75–82
Kirjan kokonaissivumäärä: 612
Kustantaja: International society of the learning sciences
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: https://repository.isls.org//handle/1/8387
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82260
Tiivistelmä
During successful collaborative problem solving (CPS), participants are expected not only to share and process information to solve the task, but also to show responsiveness and commitment to their partners. Accordingly, this exploratory study aims, via two contrasting cases, to acquire a preliminary understanding of how commitments and successful CPS come together in remote, dyadic interaction. To do so, the study relies on objective and subjective measures and combines group with individual levels of analysis on log files and cued interviews. The results revealed how commitments were interrelated with efficient coordination of interactions during CPS. Coordinated, well-communicated problem-solving trails, in turn, resulted in positive outcomes regarding the problem-solution. Thus, if commitments can reduce uncertainty of the partner’s actions, required in efficient coordination, to focus on the “anatomy” of commitments can provide us with a better understanding of what may (dis)favour successful CPS to take place in this context.
YSO-asiasanat: ongelmanratkaisu; verkko-opiskelu; etäopiskelu; yhteisöllinen oppiminen; vuorovaikutus; sitoutuminen (toiminta)
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Yhteisöllinen ongelmanratkaisu ja nettilukeminen: Taidot, prosessit ja neuraalinen perusta
- Häkkinen, Päivi
- Suomen Akatemia
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
JUFO-taso: 1