A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Internationalisation at Home : Critical Analysis of Challenges, Tensions and Obstacles in Finnish Higher Education (2022)
Weimer, L., & Mathies, C. (2022). Internationalisation at Home : Critical Analysis of Challenges, Tensions and Obstacles in Finnish Higher Education. In L. Cremonini, J. Taylor, & K. Joshi (Eds.), Reconfiguring National, Institutional and Human Strategies for the 21st Century : Converging Internationalizations (9, pp. 37-57). Springer. Knowledge Studies in Higher Education. https://doi.org/10.1007/978-3-031-05106-7_3
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Weimer, Leasa; Mathies, Charles
Emojulkaisu: Reconfiguring National, Institutional and Human Strategies for the 21st Century : Converging Internationalizations
Emojulkaisun toimittajat: Cremonini, Leon; Taylor, John; Joshi, K.M.
ISBN: 978-3-031-05105-0
eISBN: 978-3-031-05106-7
Lehti tai sarja: Knowledge Studies in Higher Education
ISSN: 2566-7106
eISSN: 2566-8315
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 23.06.2022
Volyymi: 9
Artikkelin sivunumerot: 37-57
Kirjan kokonaissivumäärä: 293
Kustantaja: Springer
Kustannuspaikka: Cham
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-05106-7_3
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Julkaisukanava ei ole avoin
Tiivistelmä
This chapter critically examines the development of internationalisation at home in Finland. Internationalisation at home aims to intentionally develop the international and intercultural competencies of student’s who do not participate in international mobility. In 2018, the Ministry of Education and Culture (MoEC) commissioned the Finnish Institute for Educational Research to investigate the extent to which internationalisation at home had been addressed, adopted and implemented across Finnish higher education institutions (HEIs) and research institutes. The final report illuminated a fragmented approach to internationalisation at home and at the same time exposed limitations and challenges to implementation. This chapter explores why the implementation of internationalisation at home was disjointed, by analysing national policy, institutional practices and human experiences. Agency theory is used to explain the implications of the alignment and misalignment of interests, activities, and incentives between the MoEC and Finnish HEIs. At the individual level, academic tribes and territories is used to explain academics’ behaviours towards the implementation of internationalisation at home practices in academic spaces.
YSO-asiasanat: kansainvälistyminen; kansainvälisyys; kansainvälinen yhteistyö; kansainvälinen liikkuvuus; korkeakoulut; yliopistot; korkea-asteen koulutus; opiskelijavaihto; opiskelu ulkomailla; haasteet (ongelmat); esteet (ilmiöt); kannustimet
Vapaat asiasanat: challenges; tensions; obstacles; higher education
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
JUFO-taso: 2