A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
The Importance of Evaluating Early Childhood Education Quality to Support the Learning of Young Children (2022)
Ukkonen-Mikkola, T., Kangas, J., Manning, M., & Garvis, S. (2022). The Importance of Evaluating Early Childhood Education Quality to Support the Learning of Young Children. In S. Garvis, H. Harju-Luukkainen, & J. Kangas (Eds.), Assessing and Evaluating Early Childhood Education Systems (pp. 15-33). Springer International Publishing. Early Childhood Research and Education : An Inter-theoretical Focus, 2. https://doi.org/10.1007/978-3-030-99910-0_2
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Ukkonen-Mikkola, Tuulikki; Kangas, Jonna; Manning, Matthew; Garvis, Susanne
Emojulkaisu: Assessing and Evaluating Early Childhood Education Systems
Emojulkaisun toimittajat: Garvis, Susanne; Harju-Luukkainen, Heidi; Kangas, Jonna
ISBN: 978-3-030-99909-4
eISBN: 978-3-030-99910-0
Lehti tai sarja: Early Childhood Research and Education : An Inter-theoretical Focus
ISSN: 2946-6091
eISSN: 2946-6105
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 05.07.2022
Sarjan numero: 2
Artikkelin sivunumerot: 15-33
Kirjan kokonaissivumäärä: 192
Kustantaja: Springer International Publishing
Kustannuspaikka: Cham
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-99910-0_2
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83975
Tiivistelmä
High quality early childhood is important for all young children. Some countries have tried to enhance quality with guidelines around structural quality (such as group size or teacher qualifications) or process quality (interactions with children) within formal regulatory environments. This study provides a descriptive comparison of Finland and Australia regarding formalized controlled regulations around early childhood quality, comparing different standards in relation to quality. The comparative review also explores the different regulatory strategies implemented in relation to quality improvement from different policies and laws. In the final section, key ideas for policy makers are shared around the importance of having degree qualified early childhood and opportunities for professional learning for early childhood to support structural and process quality.
YSO-asiasanat: varhaiskasvatus; laatu; arviointi; kansainvälinen vertailu; koulutuspolitiikka
Vapaat asiasanat: Suomi; Australia
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
JUFO-taso: 2
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: