A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
The Importance of Evaluating Early Childhood Education Quality to Support the Learning of Young Children (2022)


Ukkonen-Mikkola, T., Kangas, J., Manning, M., & Garvis, S. (2022). The Importance of Evaluating Early Childhood Education Quality to Support the Learning of Young Children. In S. Garvis, H. Harju-Luukkainen, & J. Kangas (Eds.), Assessing and Evaluating Early Childhood Education Systems (pp. 15-33). Springer International Publishing. Early Childhood Research and Education : An Inter-theoretical Focus, 2. https://doi.org/10.1007/978-3-030-99910-0_2


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatUkkonen-Mikkola, Tuulikki; Kangas, Jonna; Manning, Matthew; Garvis, Susanne

EmojulkaisuAssessing and Evaluating Early Childhood Education Systems

Emojulkaisun toimittajatGarvis, Susanne; Harju-Luukkainen, Heidi; Kangas, Jonna

ISBN978-3-030-99909-4

eISBN978-3-030-99910-0

Lehti tai sarjaEarly Childhood Research and Education : An Inter-theoretical Focus

ISSN2946-6091

eISSN2946-6105

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä05.07.2022

Sarjan numero2

Artikkelin sivunumerot15-33

Kirjan kokonaissivumäärä192

KustantajaSpringer International Publishing

KustannuspaikkaCham

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-99910-0_2

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83975


Tiivistelmä

High quality early childhood is important for all young children. Some countries have tried to enhance quality with guidelines around structural quality (such as group size or teacher qualifications) or process quality (interactions with children) within formal regulatory environments. This study provides a descriptive comparison of Finland and Australia regarding formalized controlled regulations around early childhood quality, comparing different standards in relation to quality. The comparative review also explores the different regulatory strategies implemented in relation to quality improvement from different policies and laws. In the final section, key ideas for policy makers are shared around the importance of having degree qualified early childhood and opportunities for professional learning for early childhood to support structural and process quality.


YSO-asiasanatvarhaiskasvatuslaatuarviointikansainvälinen vertailukoulutuspolitiikka

Vapaat asiasanatSuomi; Australia


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-25-03 klo 13:26