A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
An Introduction to Assessment and Evaluation in ECEC Context (2022)


Garvis, S., Kangas, J., & Harju-Luukkainen, H. (2022). An Introduction to Assessment and Evaluation in ECEC Context. In S. Garvis, H. Harju-Luukkainen, & J. Kangas (Eds.), Assessing and Evaluating Early Childhood Education Systems (pp. 1-13). Springer International Publishing. Early Childhood Research and Education : An Inter-theoretical Focus, 2. https://doi.org/10.1007/978-3-030-99910-0_1


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Garvis, Susanne; Kangas, Jonna; Harju-Luukkainen, Heidi

Emojulkaisu: Assessing and Evaluating Early Childhood Education Systems

Emojulkaisun toimittajat: Garvis, Susanne; Harju-Luukkainen, Heidi; Kangas, Jonna

ISBN: 978-3-030-99909-4

eISBN: 978-3-030-99910-0

Lehti tai sarja: Early Childhood Research and Education : An Inter-theoretical Focus

ISSN: 2946-6091

eISSN: 2946-6105

Julkaisuvuosi: 2022

Ilmestymispäivä: 05.07.2022

Sarjan numero: 2

Artikkelin sivunumerot: 1-13

Kirjan kokonaissivumäärä: 192

Kustantaja: Springer International Publishing

Kustannuspaikka: Cham

Julkaisumaa: Sveitsi

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-99910-0_1

Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus:


Tiivistelmä

The quality of early childhood education and care (ECEC) is linked with societal values, understanding of curricula, and future goals. In the hands of motivated and qualified practitioners and stakeholders, the methods and practices of the evaluation could thrive, sustain, and secure a better future. In this book, we explore and define the assessment and evaluation in the context of ECEC to provide systematic information and an overview of practices, policies, and research for ensuring and developing the quality of education. In this chapter, we identify the voices of the stakeholders of ECEC, create an understanding of what and why assessment and evaluation are taking place, form a critical discourse, and describe the assessment processes.


YSO-asiasanat: varhaiskasvatus; laatu; arviointi; arviointimenetelmät; sidosryhmät; koulutusjärjestelmät; koulutuspolitiikka; kehittäminen; osaamisen kehittäminen


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2022

Alustava JUFO-taso: 2


Viimeisin päivitys 2022-19-08 klo 20:19