B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
An Outlook to the Future of ECE Assessment (2022)
Kangas, J., Harju-Luukkainen, H., & Garvis, S. (2022). An Outlook to the Future of ECE Assessment. In S. Garvis, H. Harju-Luukkainen, & J. Kangas (Eds.), Assessing and Evaluating Early Childhood Education Systems (pp. 189-192). Springer International Publishing. Early Childhood Research and Education : An Inter-theoretical Focus, 2. https://doi.org/10.1007/978-3-030-99910-0_13
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Kangas, Jonna; Harju-Luukkainen, Heidi; Garvis, Susanne
Emojulkaisu: Assessing and Evaluating Early Childhood Education Systems
Emojulkaisun toimittajat: Garvis, Susanne; Harju-Luukkainen, Heidi; Kangas, Jonna
ISBN: 978-3-030-99909-4
eISBN: 978-3-030-99910-0
Lehti tai sarja: Early Childhood Research and Education : An Inter-theoretical Focus
ISSN: 2946-6091
eISSN: 2946-6105
Julkaisuvuosi: 2022
Sarjan numero: 2
Artikkelin sivunumerot: 189-192
Kirjan kokonaissivumäärä: 192
Kustantaja: Springer International Publishing
Kustannuspaikka: Cham
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-99910-0_13
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Tiivistelmä
Monitoring the ECEC system’s different levels on national and international level, is not an idea developed in isolation. This discussion has been brought up hand in hand with increased understanding of the importance of early years and the international student assessment debate. International student assessment, such as TIMSS, PISA, and PIRLS have contributed strongly to education policies and practices around the world. They have provided policymakers and researchers with reliable and internationally comparable indicators on educational outcome but also provided information about what type of changes have occurred over time. This has led to changes in development of education systems, all the way to teacher education programs.
YSO-asiasanat: varhaiskasvatus; arviointi; laatu; koulutusjärjestelmät; koulutuspolitiikka; kehittäminen; tulevaisuus
Vapaat asiasanat: future education; quality learning environment; development; future skills
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: