B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
An Outlook to the Future of ECE Assessment (2022)


Kangas, J., Harju-Luukkainen, H., & Garvis, S. (2022). An Outlook to the Future of ECE Assessment. In S. Garvis, H. Harju-Luukkainen, & J. Kangas (Eds.), Assessing and Evaluating Early Childhood Education Systems (pp. 189-192). Springer International Publishing. Early Childhood Research and Education : An Inter-theoretical Focus, 2. https://doi.org/10.1007/978-3-030-99910-0_13


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKangas, Jonna; Harju-Luukkainen, Heidi; Garvis, Susanne

EmojulkaisuAssessing and Evaluating Early Childhood Education Systems

Emojulkaisun toimittajatGarvis, Susanne; Harju-Luukkainen, Heidi; Kangas, Jonna

ISBN978-3-030-99909-4

eISBN978-3-030-99910-0

Lehti tai sarjaEarly Childhood Research and Education : An Inter-theoretical Focus

ISSN2946-6091

eISSN2946-6105

Julkaisuvuosi2022

Sarjan numero2

Artikkelin sivunumerot189-192

Kirjan kokonaissivumäärä192

KustantajaSpringer International Publishing

KustannuspaikkaCham

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-99910-0_13

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus


Tiivistelmä

Monitoring the ECEC system’s different levels on national and international level, is not an idea developed in isolation. This discussion has been brought up hand in hand with increased understanding of the importance of early years and the international student assessment debate. International student assessment, such as TIMSS, PISA, and PIRLS have contributed strongly to education policies and practices around the world. They have provided policymakers and researchers with reliable and internationally comparable indicators on educational outcome but also provided information about what type of changes have occurred over time. This has led to changes in development of education systems, all the way to teacher education programs.


YSO-asiasanatvarhaiskasvatusarviointilaatukoulutusjärjestelmätkoulutuspolitiikkakehittäminentulevaisuus

Vapaat asiasanatfuture education; quality learning environment; development; future skills


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 17:16