A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Simultaneous Support for and Opposition to Brands : A Study on Brand Love and Hate - the Two Poles of Brand Polarisation (2023)


Tornberg, J., Karjaluoto, H., & Niininen, O. (2023). Simultaneous Support for and Opposition to Brands : A Study on Brand Love and Hate - the Two Poles of Brand Polarisation. In O. Niininen (Ed.), Social Media for Progressive Public Relations (pp. 37-54). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003177791-5


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatTornberg, Jussi; Karjaluoto, Heikki; Niininen, Outi

EmojulkaisuSocial Media for Progressive Public Relations

Emojulkaisun toimittajatNiininen, Outi

ISBN978-1-032-01233-9

eISBN978-1-003-17779-1

Julkaisuvuosi2023

Ilmestymispäivä23.09.2022

Artikkelin sivunumerot37-54

Kirjan kokonaissivumäärä270

KustantajaRoutledge

KustannuspaikkaLondon

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.4324/9781003177791-5

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86009


Tiivistelmä

This chapter discusses the drivers of brand polarisation (i.e. simultaneously loving and hating a brand). Despite its relevance for brand managers and public relations executives, brand polarisation remains heavily understudied among scholars. This study addresses the focal phenomenon by examining consumers and the role of social media within the research context. The key theoretical concepts introduced in this chapter include brand polarisation, brand attitude, brand relationships, brand love, brand hate, brand experience and social media brand communities. Using ten in-depth, semi-structured interviews, 36 loved and/or hated brands were discussed by the study participants. The findings demonstrate how polarised consumer opinions towards brands are shaped and how social media affect this matter. Finally, this chapter combines the theoretical and empirical findings into a conceptual model to illustrate the development of brand polarisation through its distinct drivers.


YSO-asiasanatbrändityrityksetviestintämarkkinointiviestintäsosiaalinen mediaasiakkaatkuluttajatmainontasitoutuminen (toiminta)polarisaatio (yhteiskuntatieteet)


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2023

Alustava JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 20:34