A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Engaging Employees via Digital Technologies : An Integrative Model of Change Management and Communication via Internal Social Media (2023)
Agerholm Andersen, M., & Valentini, C. (2023). Engaging Employees via Digital Technologies : An Integrative Model of Change Management and Communication via Internal Social Media. In O. Niininen (Ed.), Social Media for Progressive Public Relations (pp. 57-72). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003177791-7
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Agerholm Andersen, Mona; Valentini, Chiara
Emojulkaisu: Social Media for Progressive Public Relations
Emojulkaisun toimittajat: Niininen, Outi
ISBN: 978-1-032-01233-9
eISBN: 978-1-003-17779-1
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 23.09.2022
Artikkelin sivunumerot: 57-72
Kirjan kokonaissivumäärä: 270
Kustantaja: Routledge
Kustannuspaikka: London
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4324/9781003177791-7
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86013
Tiivistelmä
Internal social media (ISM) has increasingly gained relevance as a networking platform on which employees can share content and actively engage in conversations across functions, regions, and hierarchical levels. Many employees have been working from home, especially during the COVID-19 pandemic, using a variety of ISM platforms—a trend that could continue to increase. While the COVID-19 pandemic is only one example of how organisations must continuously change to adapt to a new context, research shows that it is difficult for management to implement changes successfully among employees, and most change initiatives fail. ISM provides a dynamic and interactive communication arena in which employees can participate in sharing ideas and opinions related to their daily work. However, theoretical efforts to explain the use of ISM in a change situation from an employee perspective are currently limited. This chapter aims to propose a theoretical framework—co-creating organisational change in ISM—that explains factors influencing participative and dialogic change communications between managers and employees using ISM.
YSO-asiasanat: organisaatiot; sisäinen viestintä; sosiaalinen media; työntekijät; sitouttaminen; muutosviestintä; yhteisöviestintä; vuorovaikutus; etätyö
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2023
Alustava JUFO-taso: 3
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: