A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Organisational Legitimation Strategies in Social Media : How Business Schools Address Declining Ranking (2023)


Ahmed, M., & Badham, M. (2023). Organisational Legitimation Strategies in Social Media : How Business Schools Address Declining Ranking. In O. Niininen (Ed.), Social Media for Progressive Public Relations (pp. 124-137). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003177791-12


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Ahmed, Mansoor; Badham, Mark

Emojulkaisu: Social Media for Progressive Public Relations

Emojulkaisun toimittajat: Niininen, Outi

ISBN: 978-1-032-01233-9

eISBN: 978-1-003-17779-1

Julkaisuvuosi: 2023

Ilmestymispäivä: 23.09.2022

Artikkelin sivunumerot: 124-137

Kirjan kokonaissivumäärä: 270

Kustantaja: Routledge

Kustannuspaikka: London

Julkaisumaa: Britannia

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.4324/9781003177791-12

Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus:

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86011


Tiivistelmä

Public relations scholarship has drawn on organisational legitimacy theory to show how organisations appeal to stakeholders’ acceptance of their existence and importance in society. Studies have shown how different types of organisations utilise communication strategies in social media to gain legitimacy. This chapter contributes to public relations research by examining how a sample of business schools implemented legitimation strategies in their social media posts when their legitimacy was threatened.

The findings show that when ten world-class European business schools faced declining institutional rankings between 2016 and 2019, they made use of four legitimation strategies—authorisation, rationalisation, moralisation and mythopoesis—in their Facebook posts as they sought to regain their legitimacy.


YSO-asiasanat: korkeakoulut; kauppakorkeakoulut; viestintä; yhteisöviestintä; viestintästrategiat; sosiaalinen media; rankinglistat; sijoittuminen; legitimiteetti


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2023

Alustava JUFO-taso: 3


Viimeisin päivitys 2023-03-04 klo 08:35