A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Organisational Legitimation Strategies in Social Media : How Business Schools Address Declining Ranking (2023)
Ahmed, M., & Badham, M. (2023). Organisational Legitimation Strategies in Social Media : How Business Schools Address Declining Ranking. In O. Niininen (Ed.), Social Media for Progressive Public Relations (pp. 124-137). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003177791-12
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Ahmed, Mansoor; Badham, Mark
Emojulkaisu: Social Media for Progressive Public Relations
Emojulkaisun toimittajat: Niininen, Outi
ISBN: 978-1-032-01233-9
eISBN: 978-1-003-17779-1
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 23.09.2022
Artikkelin sivunumerot: 124-137
Kirjan kokonaissivumäärä: 270
Kustantaja: Routledge
Kustannuspaikka: London
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4324/9781003177791-12
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86011
Tiivistelmä
The findings show that when ten world-class European business schools faced declining institutional rankings between 2016 and 2019, they made use of four legitimation strategies—authorisation, rationalisation, moralisation and mythopoesis—in their Facebook posts as they sought to regain their legitimacy.
YSO-asiasanat: korkeakoulut; kauppakorkeakoulut; viestintä; yhteisöviestintä; viestintästrategiat; sosiaalinen media; rankinglistat; sijoittuminen; legitimiteetti
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2023
Alustava JUFO-taso: 3
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: