A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Fridays for Future Wants to Save the World : But What Do People Think about the Movement? (2023)
Niininen, O., & Baumeister, S. (2023). Fridays for Future Wants to Save the World : But What Do People Think about the Movement?. In O. Niininen (Ed.), Social Media for Progressive Public Relations (pp. 176-189). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003177791-16
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Niininen, Outi; Baumeister, Stefan
Emojulkaisu: Social Media for Progressive Public Relations
Emojulkaisun toimittajat: Niininen, Outi
ISBN: 978-1-032-01233-9
eISBN: 978-1-003-17779-1
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 23.09.2022
Artikkelin sivunumerot: 176-189
Kirjan kokonaissivumäärä: 270
Kustantaja: Routledge
Kustannuspaikka: London
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4324/9781003177791-16
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86012
Tiivistelmä
Twitter is a powerful electronic word of mouth (eWOM) platform, which, as a form of peer-to-peer communication, has the power to influence human behaviour from product adoption to voting behaviours. Twitter offers a convenient and efficient global platform for sharing opinions or referring to news items. Using hashtags, users can reach vast audiences who are already interested in specific topics regardless of spatial and temporal considerations. Twitter also provides a historical record of eWOM communication where the popularity of any topic can be gauged from the numbers of likes and retweets.
Greta is an avid Twitter user who uses the platform to promote the Fridays for Future protests for climate change. Therefore, to investigate the global attitudes towards Greta’s cause, we utilised sentiment analysis of Twitter content to gauge how users worldwide feel about Greta and her movement. Sentiment analysis (also called opinion mining) simply involves analysing data contained in natural language such as those featuring in Tweets. Sentiment analysis refers to performing natural language processing (NLP) via the use of computational linguistics software to extract and identify quantitative data about positive and negative sentiments towards a particular issue.
YSO-asiasanat: joukkoliikkeet; ilmastonmuutokset; sosiaalinen media; vaikuttaminen; Twitter; mielipiteet; tunteet; yhteiskunnalliset vaikuttajat
Vapaat asiasanat: Greta Thurnberg; ilmastolakko
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2023
JUFO-taso: 3
- Digitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala) (Kauppakorkeakoulu JSBE)
- Markkinointi (Kauppakorkeakoulu JSBE) YMA
- Yritysten ympäristöjohtaminen (Kauppakorkeakoulu JSBE) YTJ
- Resurssiviisausyhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Wisdom
- Kestävä liiketoiminta ja talous (painoala) (Kauppakorkeakoulu JSBE) ; Aiemmin Vastuullinen liiketoiminta
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: