A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
The Roles of the Internet and Social Media in Political Marketing and Voter Behaviour : A Study of Finnish Parliamentary Elections (2023)
Mannonen, M., & Skippari, M. (2023). The Roles of the Internet and Social Media in Political Marketing and Voter Behaviour : A Study of Finnish Parliamentary Elections. In O. Niininen (Ed.), Social Media for Progressive Public Relations (pp. 193-207). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003177791-18
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Mannonen, Markus; Skippari, Mika
Emojulkaisu: Social Media for Progressive Public Relations
Emojulkaisun toimittajat: Niininen, Outi
ISBN: 978-1-032-01233-9
eISBN: 978-1-003-17779-1
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 23.09.2022
Artikkelin sivunumerot: 193-207
Kirjan kokonaissivumäärä: 270
Kustantaja: Routledge
Kustannuspaikka: London
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4324/9781003177791-18
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86015
Tiivistelmä
This chapter explores the roles of the internet and social media (SM) in political marketing and voter behaviour. We specifically analyse how voters’ use of both offline (television) and online (internet and SM) media to search for political information affects their voting preferences and decision-making. First, we examine how the use of offline and online media for political information differs among various voter groups based on voter demographics. Second, we investigate how the use of offline and online media is linked to voter choice (i.e., voting for a particular party). Our study is based on a voter survey of Finnish parliamentary elections in 2015. The results show a difference in the importance of online and offline media as a source of political information among voters, the role of internet and SM being remarkable only for younger voters (aged 18–24). We find that internet and SM are important source of political information especially for election day voters. In addition, we demonstrate a positive linkage between searching for political information and a voter’s decision to vote for a particular party.
YSO-asiasanat: politiikka; poliittinen viestintä; sosiaalinen media; verkkoviestintä; Internet; vaikuttaminen; vaalit; eduskuntavaalit; äänestäjät; äänestyskäyttäytyminen
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2023
JUFO-taso: 3
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: