A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
The Roles of the Internet and Social Media in Political Marketing and Voter Behaviour : A Study of Finnish Parliamentary Elections (2023)


Mannonen, M., & Skippari, M. (2023). The Roles of the Internet and Social Media in Political Marketing and Voter Behaviour : A Study of Finnish Parliamentary Elections. In O. Niininen (Ed.), Social Media for Progressive Public Relations (pp. 193-207). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003177791-18


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatMannonen, Markus; Skippari, Mika

EmojulkaisuSocial Media for Progressive Public Relations

Emojulkaisun toimittajatNiininen, Outi

ISBN978-1-032-01233-9

eISBN978-1-003-17779-1

Julkaisuvuosi2023

Ilmestymispäivä23.09.2022

Artikkelin sivunumerot193-207

Kirjan kokonaissivumäärä270

KustantajaRoutledge

KustannuspaikkaLondon

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.4324/9781003177791-18

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86015


Tiivistelmä

This chapter explores the roles of the internet and social media (SM) in political marketing and voter behaviour. We specifically analyse how voters’ use of both offline (television) and online (internet and SM) media to search for political information affects their voting preferences and decision-making. First, we examine how the use of offline and online media for political information differs among various voter groups based on voter demographics. Second, we investigate how the use of offline and online media is linked to voter choice (i.e., voting for a particular party). Our study is based on a voter survey of Finnish parliamentary elections in 2015. The results show a difference in the importance of online and offline media as a source of political information among voters, the role of internet and SM being remarkable only for younger voters (aged 18–24). We find that internet and SM are important source of political information especially for election day voters. In addition, we demonstrate a positive linkage between searching for political information and a voter’s decision to vote for a particular party.


YSO-asiasanatpolitiikkapoliittinen viestintäsosiaalinen mediaverkkoviestintäInternetvaikuttaminenvaaliteduskuntavaalitäänestäjätäänestyskäyttäytyminen


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2023

JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 15:30