A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Future Trends in Social Media and Public Relations (2023)


Arango, L., Karjaluoto, H., Lievonen, M., Muhonen, M., Niininen, O., Singaraju, S., Spickett-Jones, J. G., Sundermann, G., & Valentini, C. (2023). Future Trends in Social Media and Public Relations. In O. Niininen (Ed.), Social Media for Progressive Public Relations (pp. 227-239). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003177791-21


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Arango, Luis; Karjaluoto, Heikki; Lievonen, Matias; Muhonen, Markus; Niininen, Outi; Singaraju, Stephen; Spickett-Jones, J. Graham; Sundermann, Gerrit; Valentini, Chiara

Emojulkaisu: Social Media for Progressive Public Relations

Emojulkaisun toimittajat: Niininen, Outi

ISBN: 978-1-032-01233-9

eISBN: 978-1-003-17779-1

Julkaisuvuosi: 2023

Ilmestymispäivä: 23.09.2022

Artikkelin sivunumerot: 227-239

Kirjan kokonaissivumäärä: 270

Kustantaja: Routledge

Kustannuspaikka: London

Julkaisumaa: Britannia

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.4324/9781003177791-21

Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus:

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86010


Tiivistelmä

Public relations (PR) focuses on storytelling by creating newsworthy content that will be communicated to target audiences. However, because social media has empowered individual consumers to an unprecedented level, we are no longer passive consumers of stories and some consumers have even reached influencer status where their opinions carry great authority. In the future, PR stories will shape global culture, but the Covid-19 pandemic has also alerted us to the damage caused by deliberate misinformation (e.g. the anti-vaccination movement).

The digital environment — especially where PR now operates — is changing rapidly; artificial intelligence and machine learning are assisting corporations in processing vast volumes of unstructured data. Currently, trust in online communications is eroding in general, but the future of Web3 with blockchain technology may reverse this erosion by introducing new trust protocols into digital interactions.


YSO-asiasanat: suhdetoiminta; viestintä; sosiaalinen media; yritykset; kuluttajat; trendit; tulevaisuus; tekoäly; interaktiivisuus


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointi: Kyllä

Alustava JUFO-taso: 3


Viimeisin päivitys 2023-14-03 klo 10:50