A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Bachelor’s thesis writing as an emotional process (2022)
Rantala-Lehtola, K., & Ruohotie-Lyhty, M. (2022). Bachelor’s thesis writing as an emotional process. Writing & Pedagogy, 14(1), 49-72. https://doi.org/10.1558/wap.21145
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Rantala-Lehtola, Kati; Ruohotie-Lyhty, Maria
Lehti tai sarja: Writing & Pedagogy
ISSN: 1756-5839
eISSN: 1756-5847
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 21.07.2022
Volyymi: 14
Lehden numero: 1
Artikkelin sivunumerot: 49-72
Kustantaja: Equinox Publishing
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1558/wap.21145
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92679
Tiivistelmä
This study explores the bachelor’s thesis writing process from the perspective of emotions by using a holistic, narrative approach to individual development. Emotions are analysed in interconnection with implicit conceptions about academic writing and about oneself as a writer. The process of academic writing is described as a movement where balancing positive and negative emotions is one part of academic multiliteracy. The data of the study include visual, textual, and interview data from different phases of the bachelor’s thesis process. In the analysis, four types of narratives of thesis writing are created: growth, survival, project, and conflict narratives. The study offers a holistic perspective to academic writing and provides writing instructors and students with ways to identify emotions and implicit beliefs related to writing processes.
YSO-asiasanat: kirjoittaminen; tieteellinen kirjoittaminen; opinnäytteet; tunteet; käsitykset; monilukutaito; prosessikirjoittaminen
Vapaat asiasanat: academic writing; multiliteracies; emotion; conception; writing process
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2022
JUFO-taso: 1