A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Bachelor’s thesis writing as an emotional process (2022)


Rantala-Lehtola, K., & Ruohotie-Lyhty, M. (2022). Bachelor’s thesis writing as an emotional process. Writing & Pedagogy, 14(1), 49-72. https://doi.org/10.1558/wap.21145


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Rantala-Lehtola, Kati; Ruohotie-Lyhty, Maria

Lehti tai sarja: Writing & Pedagogy

ISSN: 1756-5839

eISSN: 1756-5847

Julkaisuvuosi: 2022

Ilmestymispäivä: 21.07.2022

Volyymi: 14

Lehden numero: 1

Artikkelin sivunumerot: 49-72

Kustantaja: Equinox Publishing

Julkaisumaa: Britannia

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.1558/wap.21145

Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus:


Tiivistelmä

This study explores the bachelor’s thesis writing process from the perspective of emotions by using a holistic, narrative approach to individual development. Emotions are analysed in interconnection with implicit conceptions about academic writing and about oneself as a writer. The process of academic writing is described as a movement where balancing positive and negative emotions is one part of academic multiliteracy. The data of the study include visual, textual, and interview data from different phases of the bachelor’s thesis process. In the analysis, four types of narratives of thesis writing are created: growth, survival, project, and conflict narratives. The study offers a holistic perspective to academic writing and provides writing instructors and students with ways to identify emotions and implicit beliefs related to writing processes.


YSO-asiasanat: kirjoittaminen; tieteellinen kirjoittaminen; opinnäytteet; tunteet; käsitykset; monilukutaito; prosessikirjoittaminen

Vapaat asiasanat: academic writing; multiliteracies; emotion; conception; writing process


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2022

JUFO-taso: 1


Viimeisin päivitys 2023-21-08 klo 13:39