A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Bachelor’s thesis writing as an emotional process (2022)


Rantala-Lehtola, K., & Ruohotie-Lyhty, M. (2022). Bachelor’s thesis writing as an emotional process. Writing & Pedagogy, 14(1), 49-72. https://doi.org/10.1558/wap.21145


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatRantala-Lehtola, Kati; Ruohotie-Lyhty, Maria

Lehti tai sarjaWriting & Pedagogy

ISSN1756-5839

eISSN1756-5847

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä21.07.2022

Volyymi14

Lehden numero1

Artikkelin sivunumerot49-72

KustantajaEquinox Publishing

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1558/wap.21145

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92679


Tiivistelmä

This study explores the bachelor’s thesis writing process from the perspective of emotions by using a holistic, narrative approach to individual development. Emotions are analysed in interconnection with implicit conceptions about academic writing and about oneself as a writer. The process of academic writing is described as a movement where balancing positive and negative emotions is one part of academic multiliteracy. The data of the study include visual, textual, and interview data from different phases of the bachelor’s thesis process. In the analysis, four types of narratives of thesis writing are created: growth, survival, project, and conflict narratives. The study offers a holistic perspective to academic writing and provides writing instructors and students with ways to identify emotions and implicit beliefs related to writing processes.


YSO-asiasanatkirjoittaminentieteellinen kirjoittaminenopinnäytteettunteetkäsityksetmonilukutaitoprosessikirjoittaminen

Vapaat asiasanatacademic writing; multiliteracies; emotion; conception; writing process


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2022

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 14:46