A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Can Innovativeness in Museums Benefit From Ethical Virtues? (2022)


Pucetaite, R., Bagočiūnė, L., & Novelskaitė, A. (2022). Can Innovativeness in Museums Benefit From Ethical Virtues?. International Journal of Arts Management, 24(3), 44-56.

Tutkimusta rahoitti strategisen tutkimuksen neuvosto, joka toimii Suomen Akatemian yhteydessä.


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatPucetaite, Raminta; Bagočiūnė, Laura; Novelskaitė, Aurelija

Lehti tai sarjaInternational Journal of Arts Management

ISSN1480-8986

Julkaisuvuosi2022

Volyymi24

Lehden numero3

Artikkelin sivunumerot44-56

KustantajaEcole des Hautes Etudes Commerciales

JulkaisumaaKanada

Julkaisun kielienglanti

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus


Tiivistelmä

This study is among the first attempts to examine the impact of an organization’s ethical culture on organizational innovativeness in the context of museums operating in post-Soviet society. The authors describe a relationship between the two constructs of social identity and person–organization fit theories. A survey of
museum representatives in Lithuania, using the scales of the Corporate Ethical Virtue model and organizational
innovativeness, indicates that the ethical virtue of discussability may determine product and behaviour
innovativeness, congruency of supervisors is important to strengthening process and strategy innovativeness,
and sanctionability affects market innovativeness. Managerial implications and avenues for further research
are discussed.


YSO-asiasanatinnovaatiotinnovatiivisuusorganisaatiotkulttuurialamuseotkilpailukykyasiakastyytyväisyyseettisyyskulttuuripolitiikka

Vapaat asiasanatLiettua


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2022

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 14:00