A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Organizational identity construction as a control mechanism (2023)


Sintonen, T., Auvinen, T., Takala, T., Sajasalo, P., & Järvenpää, M. (2023). Organizational identity construction as a control mechanism. In P. Kalmi, T. Auvinen, & M. Järvenpää (Eds.), Responsible Finance and Digitalization : Implications and Developments (pp. 255-270). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003144427-20


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatSintonen, Teppo; Auvinen, Tommi; Takala, Tuomo; Sajasalo, Pasi; Järvenpää, Marko

EmojulkaisuResponsible Finance and Digitalization : Implications and Developments

Emojulkaisun toimittajatKalmi, Panu; Auvinen, Tommi; Järvenpää, Marko

ISBN978-0-367-70061-4

eISBN978-1-003-14442-7

Julkaisuvuosi2023

Ilmestymispäivä09.08.2022

Artikkelin sivunumerot255-270

Kirjan kokonaissivumäärä296

KustantajaRoutledge

KustannuspaikkaAbingdon

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.4324/9781003144427-20

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83960


Tiivistelmä

This study examines how identities become constructed and regulated during a strategic organizational change process. Planning and implementing a strategy is a social process, which consists of constructing, delivering, compelling, receiving, resisting and multiple contradicting meanings. The process includes multiple social factors influencing the strategy. The visions, notions, images, conceptions, assumptions and appreciation of members of an organization make the process dynamic and flexible. Thus, the strategy process is also always a matter of organizational change. By participating in the strategy process, the members produce meanings for the process and receive meanings produced somewhere else that shape their conceptions of the organization and of themselves. Another social process that takes place in organizations, and through which the meanings become negotiated, is identity formation. It is constructed in and around an organization, in its social and cultural interactions.


YSO-asiasanatyritysstrategiatstrategiatyöorganisaatiomuutoksetorganisaatiokulttuurisosiaalinen vuorovaikutusidentiteetti


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2023

JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2024-03-07 klo 00:05