A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Organizational identity construction as a control mechanism (2023)
Sintonen, T., Auvinen, T., Takala, T., Sajasalo, P., & Järvenpää, M. (2023). Organizational identity construction as a control mechanism. In P. Kalmi, M. Järvenpää, & T. Auvinen (Eds.), Responsible Finance and Digitalization : Implications and Developments (pp. 255-270). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003144427-20
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Sintonen, Teppo; Auvinen, Tommi; Takala, Tuomo; Sajasalo, Pasi; Järvenpää, Marko
Emojulkaisu: Responsible Finance and Digitalization : Implications and Developments
Emojulkaisun toimittajat: Kalmi, Panu; Järvenpää, Marko; Auvinen, Tommi
ISBN: 978-0-367-70061-4
eISBN: 978-1-003-14442-7
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 09.08.2022
Artikkelin sivunumerot: 255-270
Kirjan kokonaissivumäärä: 296
Kustantaja: Routledge
Kustannuspaikka: Abingdon
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4324/9781003144427-20
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83960
Tiivistelmä
This study examines how identities become constructed and regulated during a strategic organizational change process. Planning and implementing a strategy is a social process, which consists of constructing, delivering, compelling, receiving, resisting and multiple contradicting meanings. The process includes multiple social factors influencing the strategy. The visions, notions, images, conceptions, assumptions and appreciation of members of an organization make the process dynamic and flexible. Thus, the strategy process is also always a matter of organizational change. By participating in the strategy process, the members produce meanings for the process and receive meanings produced somewhere else that shape their conceptions of the organization and of themselves. Another social process that takes place in organizations, and through which the meanings become negotiated, is identity formation. It is constructed in and around an organization, in its social and cultural interactions.
YSO-asiasanat: yritysstrategiat; strategiatyö; organisaatiomuutokset; organisaatiokulttuuri; sosiaalinen vuorovaikutus; identiteetti
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2023
Alustava JUFO-taso: 3
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: