B1 Non-refereed journal articles
Korkeakouluasteen avointen etäopintojaksojen suorittamisen eri vaiheiden riskitekijät (2022)
Lyyra, P., Anttonen, S., Oksanen, A., Waselius, T., Waselius, S., Hietalahti, M., Lehtonen, K., & Uotinen, V. (2022). Korkeakouluasteen avointen etäopintojaksojen suorittamisen eri vaiheiden riskitekijät. Yliopistopedagogiikka, 29(1). https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2022/08/22/korkeakouluasteen-avointen-etaopintojaksojen-suorittamisen-eri-vaiheiden-riskitekijat/
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Lyyra, Pessi; Anttonen, Sanna; Oksanen, Annamaija; Waselius, Tomi; Waselius, Suvi; Hietalahti, Merja; Lehtonen, Katja; Uotinen, Virpi
Journal or series: Yliopistopedagogiikka
eISSN: 2242-8070
Publication year: 2022
Publication date: 22/08/2022
Volume: 29
Issue number: 1
Publisher: Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2022/08/22/korkeakouluasteen-avointen-etaopintojaksojen-suorittamisen-eri-vaiheiden-riskitekijat/
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82845
Additional information: Kehittäminen ja kokeilut
Abstract
Osana opetuksen tutkimuspohjaista kehittämistä pyrimme erityisesti tukemaan etäopintoihin sitoutumista, joka on yleisesti kontaktiopiskeluun sitoutumista heikompaa. Kehitystyön tueksi kartoitimme verkkokyselyllä sitoutumisen riskitekijöitä etäopintoja suorittavilla opiskelijoilla Jyväskylän yliopiston avoimessa yliopistossa. Keskityimme opintojakson suorittamisen ajalliseen ulottuvuuteen. Riskitekijät näyttävät vaihtelevan suorittamisen eri vaiheissa. Kaikkiin etäopiskelun haasteisiin ei ole mahdollista vaikuttaa, mutta ehdotamme kehitystoimenpiteitä sitoutumisen vahvistamiseksi.
Keywords: higher education (teaching); open university; study; distance studies; study motivation; studies; committing oneself; study attainments; risk factors
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2022