B1 Non-refereed journal articles
E-portfolio yliopisto-opiskelijoiden asiantuntijuuden rakentajana (2022)
Liinamaa, T., Isotalo, S., Ukkonen-Mikkola, T., Suvanto, M., Tamminen, O., & Kokkonen, A. M. (2022). E-portfolio yliopisto-opiskelijoiden asiantuntijuuden rakentajana. Yliopistopedagogiikka, 29(1). https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2022/08/22/e-portfolio-yliopisto-opiskelijoiden-asiantuntijuuden-rakentajana/
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Liinamaa, Tarja; Isotalo, Susanna; Ukkonen-Mikkola, Tuulikki; Suvanto, Marja; Tamminen, Olli; Kokkonen, Anna Mari
Journal or series: Yliopistopedagogiikka
eISSN: 2242-8070
Publication year: 2022
Publication date: 22/08/2022
Volume: 29
Issue number: 1
Publisher: Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2022/08/22/e-portfolio-yliopisto-opiskelijoiden-asiantuntijuuden-rakentajana/
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82846
Additional information: Kehittäminen ja kokeilut
Abstract
Tässä katsauksessa kuvaamme Jyväskylän yliopistossa kehitettyä sähköistä oppimisen tuen työkalua, Vaka ePortfoliota, ja siihen liittyvää kehittämistyötä. Kehittämistyön tavoitteena on ollut rakentaa oppimisympäristö ja tarkoituksenmukainen väline opiskelijan oppimisprosessien tueksi sekä erityisesti oman osaamisen tunnistamiseksi niin opintojen kuin työelämään siirtymisen vaiheissa. Kehittämistyön tukena on hyödynnetty vuonna 2018 tehtyä kandidaatintutkielmaa (Kurento & Tamminen, 2018) sekä keväällä 2021 opiskelijoille toteutettua kyselyä.
Keywords: early childhood education and care teachers; teacher training; studies in an institution of higher education; learning; know-how; learning environment; portfolios; educational methods; pedagogy of higher education
Free keywords: Vaka ePortfolio
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2022