A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Finnish Classroom Teacher Students' Experiences of an Online Music Course During The COVID pandemic (2022)
Rautiainen, K.-H., & Vesisenaho, M. (2022). Finnish Classroom Teacher Students' Experiences of an Online Music Course During The COVID pandemic. Visions of Research in Music Education, 39(1), Article 4. https://opencommons.uconn.edu/vrme/vol39/iss1/4/
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Rautiainen, Katri-Helena; Vesisenaho, Mikko
Lehti tai sarja: Visions of Research in Music Education
eISSN: 1938-2065
Julkaisuvuosi: 2022
Volyymi: 39
Lehden numero: 1
Artikkelinumero: 4
Kustantaja: New Jersey Music Educators Association
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: https://opencommons.uconn.edu/vrme/vol39/iss1/4/
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82910
Tiivistelmä
According to the results, the structure of the course and the materials created on the online platform were considered successful. It provided meaningful experiences of skill development, self-efficacy and the joy of learning. The e-learning course shaped students' perceptions of lifelong learning and their reflections also resulted in music pedagogical skills that strengthened their professional competence. Increasing the number of interactive tasks and developing statistics to monitor task performance were identified as areas for improvement. A common characteristic of the students was their motivation to study online and their ability to work in a self-directed way.
YSO-asiasanat: opettajankoulutus; luokanopettajat; musiikkikasvatus; verkkokurssit; verkko-oppiminen; oppimiskokemukset; itsensä johtaminen; tapaustutkimus
Vapaat asiasanat: e-learning; case study; music education; music teaching; self-management; teacher education; teacher training
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
JUFO-taso: 1