A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Barriers to Data-Driven Decision-Making Among Online Retailers  (2022)


Kemppainen, T., Frank, L., Makkonen, M., & Kallio, A. (2022). Barriers to Data-Driven Decision-Making Among Online Retailers . In A. Pucihar, M. Kljajić Borštnar, R. Bons, A. Sheombar, G. Ongena, & D. Vidmar (Eds.), 35th Bled eConference : Digital Restructuring and Human (Re)action (pp. 327-342). University of Maribor. https://doi.org/10.18690/um.fov.4.2022.20


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKemppainen, Tiina; Frank, Lauri; Makkonen, Markus; Kallio, Antti

Emojulkaisu35th Bled eConference : Digital Restructuring and Human (Re)action

Emojulkaisun toimittajatPucihar, Andreja; Kljajić Borštnar, Mirjana; Bons, Roger; Sheombar, Anand; Ongena, Guido; Vidmar, Doroteja

Konferenssi:

  • Bled eConference

Konferenssin paikka ja aikaBled, Slovenia26.-29.6.2022

eISBN978-961-286-616-7

Julkaisuvuosi2022

Artikkelin sivunumerot327-342

Kirjan kokonaissivumäärä824

KustantajaUniversity of Maribor

JulkaisumaaSlovenia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.18690/um.fov.4.2022.20

Pysyvä verkko-osoitehttps://press.um.si/index.php/ump/catalog/view/691/927/2331-1

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83355


Tiivistelmä

This study investigates the barriers to data-driven decision-making among online retailers. The study seeks to deepen the previous knowledge by considering data-driven decision-making as a process and identifying the critical obstacles within its different (6) stages. Qualitative interview data (N=10) collected from Finnish e-commerce professionals are analyzed. The findings show that barriers to data-driven decision-making occur at all stages during the decision-making process. The barriers are mostly related to the employees’ and the management’s expertise in collecting, organizing, analyzing, summarizing, synthesizing, and prioritizing data. In addition, attitudinal, technical, and strategy-related barriers can hinder data-driven decision-making. The findings suggest that all the stages included in the data-driven decision-making process and the obstacles that prevent data-driven decision-making during the different stages should be carefully investigated and considered by online retailers.


YSO-asiasanatpäätöksentekotiedolla johtaminenverkkokauppavähittäiskauppiaatyrityksetesteetasiantuntijuusasiakkaatkuluttajakäyttäytyminen

Vapaat asiasanatdata analytics; data-driven decision-making; online retailers; e-commerce


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 19:35